شوراها علاوه بر جلب اعتماد مردم باید پاسخگوی آنها باشند – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هانسی، احمد بنافی یکشنبه شب در اجتماع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دشتستان ضمن گرامیداشت این روز و تبریک برای اقدام غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: عملیات وعده صادق تجلی قدرت افزایی بود و این تحولات در منطقه ما اثبات کرد که قدرت و ابزارهای آن آینده ساز و تاریخ ساز هستند.

وی با بیان اینکه تکیه گاه قدرت در جمهوری اسلامی درون زا بودن و متکی به اصل خوداتکایی و خودکفایی است، افزود: قدرت یک عنصر تعیین کننده در بقا، موجودیت و پیش بُرندگی است.

فرماندار دشتستان تشکیل شوراها را یکی از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: شورا به تعبیری، تجلی مردم سالاری دینی و حکومت مردم به مردم است.

وی تصریح کرد: شوراها علاوه بر جلب اعتماد مردم باید پاسخگوی آنها باشند.

بنافی با بیان اینکه مطالبه گری می تواند کارویژه شوراها باشد، افزود: شوراها علاوه بر نظارت در امورات حوزه خود می توانند مطالبگری داشته و پاسخگوی مردم باشند.

وی وظایف شوراها را حایز اهمیت دانست و تاکید کرد: امورات حاشیه ای نباید بر وظایف اصلی شوراها سایه بیندازد.

بنافی سیاست ورزی و سیاست گذاری را از وظایف شوراها عنوان کرد و گفت: شوراها با توجه به اختیارات خود باید برنامه ریزی دقیقی برای محیط جغرافیایی در شهرها و روستاها داشته باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شوراها علاوه بر جلب اعتماد مردم باید پاسخگوی آنها باشند – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شوراها علاوه بر جلب اعتماد مردم باید پاسخگوی آنها باشند – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.