ایران حمله تروریستی در استانبول را شدیدا محکوم کرد

ایران حمله تروریستی در استانبول را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز حمله تروریستی به ساختمان دادگستری ترکیه در استانبول را شدیدا محکوم و بر همبستگی با این کشور در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری هانسی؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) 18 بهمن ماه حمله تروریستی به ساختمان دادگستری ترکیه در استانبول را شدیداً محکوم کرد.

وی مجدداً بر همبستگی با کشور دوست و برادر ترکیه در مقابله با پدیده شوم تروریسم تاکید کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده های مجروحان و قربانیان این حادثه، برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسیلت کرد.

پیش از ظهر سه شنبه 17 بهمن ماه در پی حمله دو مهاجم به کاخ دادگستری استانبول (دادگاه چاغلایان) پنج نفر از جمله سه نیروی پلیس زخمی شده و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

رییس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان هم در واکنش به این حمله مسلحانه مقابل دادگاه «چاغلایان» تصریح کرد که ترکیه به مبارزه با تمام گروه های تروریستی ادامه می دهد.

وزیر کشور ترکیه علی یرلی کایا در بیانیه ای گروه «جبهه آزادی بخش انقلابی خلق» را مسبب این حمله خواند. جبهه آزادی بخش انقلابی خلق با سابقه 46 ساله، چپ گرا است که 16 سال پیش به تلاش برای کشتن رجب طیب اردوغان که در آن هنگام نخست وزیر ترکیه بود، متهم شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایران حمله تروریستی در استانبول را شدیدا محکوم کرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایران حمله تروریستی در استانبول را شدیدا محکوم کرد"، کلیک کنید.