رقابت 38 هزار داوطلب مازندرانی در آزمون کنکور – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هانسی، آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح پنجشنبه همزمان با سراسر کشور با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی در حوزه های امتحانی مازندران آغاز شد.

محمد عباس نژاد نماینده سازمان سنجش در مازندران در گفت وگو با خبرنگار هانسی اظهار کرد: 38 هزار و 510 داوطلب مازندرانی در نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت دارند و نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه ها روزهای پنجشنبه 6 و جمعه 7 اردیبهشت 1403 همزمان با سراسر کشور در 17 شهرستان و 19 حوزه امتخانی در استان برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی پنج هزار و 288 داوطلب مازندرانی شرکت دارند در آزمون گروه علوم انسانی هم که صبح پنجشنبه 6 اردیبهشت برگزار می شود 10 هزار و 753 داوطلب مازندرانی شرکت می کنند.

نماینده سازمان سنجش در مازندران تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی عصر پنجشنبه 6 اردیبهشت برگزار خواهد شد. در گروه هنر یک هزار و 710 داوطلب و در گروه زبان های خارجی 3 هزار و 327 داوطلب از مازندران حضور خواهند داشت.

عباس نژاد خاطر نشان کرد: در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی که صبح جمعه 7 اردیبهشت در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد 17 هزار و 432 داوطلب مازندرانی در جلسه آزمون حاضر خواهند شد.

وی افزود: 60 درصد داوطلبان مازندرانی در مرحله اول آزمون سراسری زن و 40 درصد مرد هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رقابت 38 هزار داوطلب مازندرانی در آزمون کنکور – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رقابت 38 هزار داوطلب مازندرانی در آزمون کنکور – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.