مشخصات فنی ام وی ام

با بالا گرفتن تب عرضه و استفاده از خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در سراسر جهان، شرکت مدیران خورو نیز جهت پاسخ به نیاز مشتریان، خودرو MVM X22 را در سبد محصولات خود قرار داد. این خودرو در سگمنت کراس اوورهای شهری کوچک قرار می گیرد و با بهره گیری از پیشرانه 1500 سی سی با قدرت 105 اسب بخار بر اساس نیاز مصرف کنندگان با گریبکس های دستی و اتوماتیک عرضه می گردد.

همچنین تنوع آپشنهای فنی و رفاهی، قیمت گذاری منعطف برای مصرف کنندگان با بودجه های متفاوت را فراهم می آورد. X22 از ظاهری اسپرت بهره می برد که زبان طراحی خودرو در کنار استفاده از رینگ و لاستیک 16 اینچی سبب این امر گردیده است. در کنار طراحی جذاب خارجی خودرو، فضای داخلی خودرو نیز از تودوزی دو رنگ اسپرت و سرعت سنج اسپرت بهره می برد و در کنار آپشنهای رفاهی مناسب عرضه شده همانند نمایشگر چند رسانه ای 8 اینچی خودرو، فرمان چند منظوره، کامپیوتر سفری و سیستم تهویه مطبوع اتومات تجربه رانندگی متفاوتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

همچنین وجود دو ایربگ به همراه سیستمهای کمک ترمز ABS و EBDنیز بر ایمنی خودرو می افزایند. همانند سایر خودروهای عرضه شده توسط مدیران خودرو MVM X22 نیز دارای سطح آلایندگی یورو 5 بوده و استفاده از قطعات ساخت عرضه کنندگان بین المللی همچون بوش آلمان، ولیو، کانتیننتال و غیره دلیلی بر کیفیت بالای این خودرو می باشد مهم ترین ویژگی روکش صندلی ام وی ام 110 پارچه ای پشت چرم دنا پلاس مشکی طرح پلاس که منجر به متمایز شدن آن نسبت به هم می شود، جنس استفاده شده در ساخت است. یکی

محاسن ام وی ام 530 دنده ای

+ کابین جادار
+ سواری نرم

معایب ام وی ام 530

– عایق بندی کابین
– ضعف گیربکس
– کیفیت ساخت پایین

mvm 530 از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره میبرد که 139 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت این پیشرانه تنها از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 این خودروی چینی حدود 12 ثانیه بوده و مصرف ترکیبی آن هم حدود 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

حجم موتور 2 لیتر
تعداد سیلندر / سوپاپ 4 / 16
آرایش قرارگیری سیلندرها خطی مستقیم
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
قدرت موتور 139 اسب بخار
حداکثر گشتاور 182 نیوتون متر
جعبه دنده 5 دنده دستی
 سیستم ترمز روغنی با بوستر خلایی
ترمزهای عقب و جلو دیسکی
تعلیق جلو
تعلیق عقب نیمه مستقل
سیستم فرمان هیدرولیکی
حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 13 ثانیه

امکانات رفاهی

ام وی ام 530 از نظر امکانات رفاهی خودروی محدودی است و از جمله امکانات رفاهی و ایمنی آن می توان به مواردی مانند شیشه های برقی مجهز به پاور ویندوز، آینه های برقی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، رینگ اسپرت، سنسور پارک عقب، صندلی های چرمی، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و کنترل از روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی دو حالته و کیسه هوای راننده و سرنشین اشاره کرد.

کیسه های هوا راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت الکترونیکیImmobilizer به ، قفل مرکزی با ریموت
نوع غربیلک کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری سیستم پخش MP3 با پورت USB، مجهز به 4 بلندگوی استریو
 مولتی مدیا کامپیوتر سفری
 صندلیهای جلو تنظیم صندلی راننده در 4 جهت ، دارای روکش چرمی
صندلیهای عقب دارای روکش چرمی
سیستم آیینه ها تنظیم برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی برای 4 درب
سیستم های سقف سانروف
 روشنایی جلو دارای مه شکن
روشنایی عقب دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب

طراحی ظاهری

MVM 530 از نظر ظاهری خودرویی بسیارساده و مکعبی شکل است که طراحی آن اکنون دیگر قدیمی به نظر می رسد. بدنه این خودرو بدون هیچگونه خط و خطوط اضافه طراحی شده و از نظر کلاس نیز در دسته سدان های خانوادگی هم رده با خودروهای داخلی مانند و قرار دارد. نمای جلوی خودرو ظاهری ناهماهنگ دارد و چراغ های اصلی طراحی بزرگ و پهنی دارند. جلوپنجره خودرو نیز با خطوط بزرگ و افقی کرومی به همراه لوگو MVM تزیین شده است.

در نمای جانبی ام وی ام530 نیز شاهد یک طراحی بسیار ساده و بدون خطوط تند و تیز هستیم که با گذشت سالها از طراحی آن کاملا قدیمی شده است، امضای طراحی چینی ها در این نما نیز با انتخاب چرخ هایی که به شدت برای این بدنه کوچک به نظر می رسند دیده می شود.

نمای عقب این خودروی سدان کاملا هماهنگ با دیگر بخش ها، کاملا ناموزون طراحی شده. چراغ های عقب مانند جلو ظاهری بزرگ و ساده با گرافیکی قدیمی دارند. درب صندوق اندازه مناسبی دارد اما تنها یک خط سرتاسری کرومی به همراه محل نصب پلاک بر روی آن تعبیه شده است.

طراحی کابین

با ورود به کابین ام وی ام 530 با یک ظاهر نسبتا ساده مواجه هستیم و به نظر می رسد طراحی داشبورد آن با الهام از داشبورد سوناتا نسل 5 طراحی شده است. متریال به کار رفته در داشبورد و اتاق MVM530 کیفیت بالایی ندارند اما نسبت به رقبای ایرانی اش در رتبه بالاتری قرار دارد. از طرف دیگر فضای کابین نیز بسیار جادار بوده و مناسب خانواده هاست. صندلی های خودرو هم بسیار نرم بوده و هنگام رانندگی راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

ام وی ام 530 یک خودروی سدان متوسط خانوادگی است که توسط مدیران خودرو شریک تجاری چری چین در ایران به بازار عرضه شد. این خودرو از نظر طراحی ظاهری خودرویی بسیار ساده و بی آلایش است اما در مقابل رقبای داخلی خود مانند و سمند چیزی کم ندارد. این خودرو بخاطر شرایط فروش مناسب توانست در همان سالهای عرضه توجه مردم را جلب کند اما اکنون بخاطر رقبای جدید و جذاب و همچنین خدمات پس از فروش نامناسب از محبوبیت آن درصد زیادی کم شده است. از نظر مشخصات فنی ام وی ام 530 شرایط نسبتا قابل قبولی دارد و همچنین با توجه به فضای خوب کابین و صندوق عقب هنوز هم میتواند برای خانواده هایی که به دنبال یک خودروی جادار و تاحدودی بدون آزار دست دوم هستند مناسب باشد.

پکیج ESP بکار گرفته شده در خودرو X22 شامل سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAS)، سیستم کنترل کشش خودرو (TCS) ، و سیستم کنترل ترمز الکتریکی (EBA) می باشد که مجموعه سیستمهای بکار گرفته شده در کنار ABS و EBD ایمنی بالا و آرامش خاطر قابل توجهی را برای راننده و سرنشینان خودرو فراهم می آورد.

خودرو X22 مجهز به سیستم TPMS است که با نظارت دایم بر میزان باد و دمای تک تک لاستیکهای خودرو، در صورت کاهش فشار باد تایرها و یا بالا رفتن بیش از حد آن به راننده اخطار میدهد. این سیستم سبب می شود در بازه طولانی مدت با تنظیم نگه داشتن فشار باد لاستیکها علاوه بر کاهش خطرات در میزان مصرف سوخت خودرو نیز صرفه جویی گردد.سایت ترب جدیدترین محصولات روکش صندلی را با تخفیف ویژه عرضه می کند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مشخصات فنی ام وی ام" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مشخصات فنی ام وی ام"، کلیک کنید.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.