آثار ضداستکباری در کنار فیلمی از بازیگر جومونگ روی آنتن تلویزیون

در آخرین روزهای هفته، فیلم هایی ضداستکباری در آنتن شبکه های صداوسیما دیده خواهند شد.

به گزارش هانسی، شبکه های مختلف تلویزیون برای روزهای پایانی دومین هفته خردادماه، 35 فیلم تدارک دیده اند که با احتساب پخش یک فیلم در باکس پنجشنبه شب شبکه آی فیلم معاونت برون مرزی، تعداد فیلم های تلویزیون در این آخر هفته، به 36 اثر می رسد.

10 فیلم از این آثار از محصولات سینما و تلویزیون ایران به شمار می روند و 26 اثر دیگر خارجی اند.

از جمله فیلم های شاخص این آخر هفته می توان به «تنهای تنهای تنها»، «شیرشاه» و «سرزمین آواره ها» و از جمله فیلمسازان شاخص آن می شود به مجید مجیدی، کن لوچ و پل گرین گرس اشاره کرد.

حدود یک سوم از فیلم های این آخر هفته، مضامین سیاسی و ضداستکباری دارند که «ستاره باران»، «جشن تولد»، «پیمانکار»، «منطقه سبز»، «ببخشید در خدمت نبودیم» و «گذرگاه» از این جمله است. الیور استون فیلمساز برنده اسکار و معترض آمریکایی نیز تنها کارگردانی محسوب می شود که در این آخر هفته، دو فیلم دارد. او با «اسنودن» درباره ادوارد اسنودن افشاگر مشهور آمریکایی و «دبلیو» درباره جورج دبلیو بوش رییس جمهور اسبق این کشور در این روزها دیده خواهد شد. هردوی این آثار، آمریکایی اند.

در میان کارگردانانی که در این آخر هفته روی آنتن تلویزیون فیلم دارند، نام دو ایرانی مقیم خارج از کشور به چشم می خورد؛ یکی مارک امین تهیه کننده ایرانی تبار سینمای آمریکاست که تنها تجربه کارگردانی فیلم بلندش به نام «امپراطور» محصول 2020 آمریکا قرار است جمعه ساعت 16 از شبکه یک سیما روی آنتن برود. او متولد رفسنجان است، اما در 4 دهه اخیر در صنعت سینما و تلویزیون آمریکا فعالیت کرده و بیشتر این فعالیت به عنوان یک تهیه کننده بوده است. مهمترین فیلم او را در مقام تهیه کننده، می توان «فریدا» محصول 2002 با بازی سلما هایک دانست که 2 اسکار هم برد.

آثار ضداستکباری در کنار فیلمی از بازیگر جومونگ روی آنتن تلویزیون
نمایی از فیلم تاوان

مت اسکندری به عنوان نفر دوم این فهرست، کارگردان جوان تری است که از سال 2008 با ساخت فیلم های مستقل در سینمای آمریکا کار فیلمسازی بلند را شروع کرد، اما طی سال های اخیر به ساخت آثار استودیویی رو آورده. نکته جالب آن که در همه آثار او از سال 2019 به این سو که شامل 4 فیلم است، بروس ویلیس ستاره سابق سینمای اکشن هالیوود نقش آفرینی می کند. آخر هفته گذشته یکی از همین آثار با عنوان «اتاق شنود» از شبکه 3 سیما پخش شد و این هفته «مرکز تنش» که یکی دیگر از این فیلم هاست، جمعه 00:25 دقیقه بامداد باز هم روی آنتن شبکه 3 سیما خواهد رفت.

از میان 36 عنوان یادشده، 2 فیلم «تاوان» و «مزاحم» جدید به شمار می روند و برای نخستین بار به آنتن رسانه ملی می رسند.

نخستین فیلم جدیدی که در این آخر هفته از تلویزیون پخش می شود، «تاوان» محصول 2021 آفریقای جنوبی است که پخش آن برای پنج شنبه ساعت 15:20 از شبکه سه سیما برنامه ریزی شده است. نکته جالب درباره این اثر اکشن و جذاب، آن است که به گفته کارگردان آن، همه بازیگران صحنه های اکشن خود را بدون بدلکار ایفا کرده اند که شامل واژگونی خودرو و حتی آتش گرفتن شخصیت بوده است.

فیلم «تاوان» را تراویس توت به عنوان نخستین تجربه فیلمسازی بلند، کارگردانی کرده که بعد از نمایش آن در چند جشنواره جهانی، مورد توجه نتفلیکس قرار گرفت و برای تولید 2 سریال «خون و آب» و «دیده نشده» در آفریقای جنوبی برای این پلتفرم جهانی، قرارداد بست. هردوی این سریال ها در نتفلیکس پربیننده شدند؛ تا جایی که «دیده نشده» در دو هفته نخست انتشار، رتبه چهارم را در میان پربیننده ترین محصولات این پلتفرم در جهان به دست آورد.

دومین فیلم جدید این آخر هفته سیما، اثری به نام «مزاحم» محصول 2020 کره جنوبی است که پنج شنبه شب ساعت 23 از شبکه نمایش پخش خواهد شد. این فیلم را سون وون پیونگ کارگردانی کرده که در واقع یک رمان نویس است! این نویسنده زن 45 ساله کره ای، در کارنامه خود چند رمان دارد که اتفاقا جایزه هم برده و تنها یک فیلم بلند سینمایی به نام «مزاحم» که امشب از تلویزیون پخش می شود.

آثار ضداستکباری در کنار فیلمی از بازیگر جومونگ روی آنتن تلویزیون
نمایی از فیلم مزاحم

نکته جالب درباره این فیلم، بازی سونگ جی هیو در یکی از دو نقش اصلی فیلم است که برای مخاطبان سیما، چهره ای آشناست. او پیش از این در نقش «بانو سویا» همسر اول «جومونگ» در سریال «افسانه جومونگ» دیده شده بود. سونگ جی هیو در سال 2006 در حالی در مجموعه تلویزیونی «افسانه جومونگ» ایفای نقش کرد که 26 ساله و تازه کار بود و 14 سال بعد از آن در ایام ستارگی، بازیگر فیلم «مزاحم» شد.

پایان خبر هانسی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آثار ضداستکباری در کنار فیلمی از بازیگر جومونگ روی آنتن تلویزیون" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آثار ضداستکباری در کنار فیلمی از بازیگر جومونگ روی آنتن تلویزیون"، کلیک کنید.