آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و css

آیا می خواهید محصولات یا خدمات خود را بفروشید؟ آیا می خواهید از سایت وردپرس خود کسب درآمد کنید، اما نمی دانید از کجا استارت بزنید؟ نگران نباشید، مجتمع فنی تهران با آموزش طراحی سایت فروشگاهی در این مطلب شما را راهنمایی می کند. تا انتهای این مطلب شما یاد میگیرید که چطور یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید که بالاترین درآمد را برای شما داشته باشد.

داشتن یک وب سایت فروشگاهی به شما کمک می کند محصول هایتان را در معرض دید کاربران زیادی قرار دهید. استفاده آسان از وردپرس باعث شده بیش از 42 درصد از وب سایت ها از وردپرس استفاده کنند. برای ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس به دانش برنامه نویسی نیاز ندارید. در این مقاله با آموزش ساخت سایت فروشگاهی، قالب و افزونه های لازم را معرفی می کنیم تا بتوانید یک سایت کامل با طراحی منحصر به فرد داشته باشید.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و css

 مراحل آموزش طراحی سایت فروشگاهی به صورت حرفه ای

  1. آشنایی با HTML و CSS
    • HTML زبان نشانه گذاری و ساختاردهی اصلی و اولیه برای صفحات وب است. این زبان با استفاده از تگ‌ها و ویژگی‌ها، ساختار و محتوای صفحات وب را تعریف می‌کند. در واقع، HTML این امکان را به ما می‌دهد تا محتوای متنی، تصویری، صوتی، ویدئویی و سایر المان‌ها را درون یک صفحه وب ایجاد کنیم.
    • CSS زبان استایل‌دهی است که برای ظاهر و طرح‌بندی صفحات وب استفاده می‌شود. با استفاده از قوانین CSS می‌توانید رنگ‌ها، فونت‌ها، اندازه‌ها و موارد دیگر را شخصی‌سازی کنید.
    • Bootstrap یک فریم‌ورک معروف و رایگان برای توسعه وب‌سایت‌ها است. این فریم‌ورک شامل مجموعه‌ای از کدها، استایل‌ها و قالب‌هاست که به طراحان وب کمک می‌کند تا به‌راحتی وب‌سایت‌های واکنش‌گرا(ریسپانسیو) و جذاب ایجاد کنند.
  2. یادگیری طراحی قالب وردپرس

طراحی قالب وردپرس یک فرایند اساسی در ایجاد وب‌سایت‌ها با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. قالب‌ها به عنوان چهره وب‌سایت عمل می‌کنند و طراحی، ساختار و ظاهر کلی وب‌سایت را مشخص می‌کنند. با استفاده از قالب‌های وردپرس، افراد بدون نیاز به کد نویسی، می‌توانند وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های زیبا، کارآمد و قابل تعامل ایجاد کنند.

این قالب‌ها معمولاً شامل اجزای مختلفی هستند که با ویرایش محتوا و تنظیمات مختلف، محیطی منحصر به فرد و متناسب با نیازها ایجاد می‌شود. طراحی قالب‌ها در وردپرس به شما امکان می‌دهد با سادگی و کارآیی بیشتر، وب‌سایت خود را طراحی کرده و از آماده بودن قالب‌ها و امکانات گسترده‌ای که افزونه‌ها به شما می‌دهند، بهره‌برداری کنید.

دوره طراحی قالب وردپرس در آموزشگاه مجتمع فنی تهران با وجود اساتید ماهر و آموزش های عملی امکان یادگیری تکنیک‌ها و اصول ایجاد قالب‌های حرفه‌ای و ساخت وبسایت های کارامد را به شما میدهد. شما میتوانید در دوره های حضوری ویا مجازی مجتمع فنی تهران شرکت کنید و از فیلم های ضبط شده هر جلسه که بر روی سایت و در پنل دانش آموزان شرکت کننده در دوره به صورت دائمی قرار می گیرد استفاه کنید.

اگر به دنبال یادگیری طراحی قالب وردپرس هستی:

  1. یادگیری زبان برنامه نویسی php

PHP یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور (Server-side) است که برای توسعه وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب استفاده می‌شود. با استفاده از PHP، می‌توانید صفحات پویا و پوسته‌های قابل تغییر را ایجاد کرده و با اتصال به پایگاه‌داده‌ها، اطلاعات را از آن‌ها بخوانید. PHP به عنوان یک زبان منبع باز، دارای جامعه‌ی بزرگی از برنامه‌نویسان و منابع آموزشی متنوع است که امکان اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات را فراهم می‌کند. با توجه به توانایی‌های PHP در توسعه وب، آن را به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد در صنعت تکنولوژی انتخاب می‌کنند.

در آموزشگاه مجتمع فنی تهران، با دوره یادگیری PHP به صورت پروژه محور، به یک برنامه‌نویس PHP حرفه‌ای تبدیل شوید! از طریق پروژه‌های عملی، مفاهیم PHP را بهتر فهمیده و تجربه‌ی عملی به دست آورید و با استفاده از اساتید مجرب و محیط آموزشی پویا، مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را به سطح بالاتری ببرید. شما همچنین میتوانید بعد از به پایان رساندن دوره های آموزشگاه مجتمع فنی تهران به عنوان کارآموز در شرکت مجتمع فنی تهران شروع به کار کنید.

اگر دنبال یک دوره کامل و پروژه محور برای یادگیری PHP هستی:

آنچه باید قبل از طراحی سایت فروشگاهی انجام دهید

غالبا قبل از ساخت فروشگاه آنلاین باید بدانید چه چیزی را می خواهید بفروشید. انتخاب محصولات برای فروش در موفقیت فروشگاه آنلاین نقش بسیار مهمی دارد. حتما باید محصولاتی را بفروشید که خریداران دنیای آنلاین مایل به خرید آنها باشند. قبل از آموزش طراحی وبسایت فروشگاهی برای اینکه بدانید چه چیزی را در فروشگاه آنلاین خود بفروشید به موارد زیر توجه کنید:

تقاضای بازار قادر به توصیف میزان تقاضای یک محصول خاص و اینکه چه کسی می خواهد آن را بخرد است. بنابراین، اگر تقاضای برای کالایی زیاد باشد، در این صورت به احتمال زیاد میزان سرچ آن محصول در موتورهای جستجو و رجوع به سایت شما برای خرید محصول نیز افزایش می یابد.

اگر رقابت روی فروش کالایی که قصد فروش آن را دارید بالاست باید خریداران را برای خرید از فروشگاه آنلاین خود متقاعد سازید.

اگر می توانید در فروشگاه اینترنتی خود کالاهایی را که طرفدار زیادی دارند را بفروشید،  می توانید نظر خریداران را قبل از ورود به رقابت هم جلب کنید؛ بنابراین، باید تلاش کنید تا جلوتر از زمان حرکت کنید.

قبل از اینها اگر با وردپرس آشنایی ندارید، ما به صورت ویدئویی کار با بخش های مختلف و تنظیمات مورد نیاز آن را به صورت جامع بیان کرده است.

انتخاب نوع محصولات در ساخت سایت فروشگاهی

برای ساخت فروشگاه اینترنتی باید تصمیم بگیرید که می خواهید محصولات دانلودی یا فیزیکی را بفروشید. محصولات فیزیکی مدت هاست که یک انتخاب برای خرید و فروش آنلاین است. اما با گذشت زمان شاهد این موضوع هستیم که محصولات دیجیتال هم محبوبیت و ارزش زیادی پیدا می کنند. بیایید نگاهی به تفاوت محصولات دیجیتال در قبال محصولات فیزیکی داشته باشیم.

محصول فیزیکی چیست؟

لباس، مبلمان، غذا، محصولات آرایشی و بهداشتی، تابلو و غیره همه محصولات فیزیکی هستند. دیجی کالا، خانومی، اتما، ترب، آمازون، والمارت و از فروشگاه های آنلاین معروفی هستند که محصول فیزیکی می فروشند.

محصول دیجیتال به چه می گویند؟

طراحی سایت فروشگاهی برای فروش محصولات دیجیتال به شکل فایل های قابل دانلود از جمله PDF، پلاگین، فیلم، فایل قابل پخش، الگو وممکن است. کتابهای الکترونیکی، نرم افزار، کتابهای صوتی و موسیقی نیز در دسته محصولات دیجیتال حساب می شوند.

محصول دیجیتال که کالای الکترونیکی نیز نامیده می شود، کالای دیجیتال یا نوعی رسانه است که می تواند بارها و بدون نیاز به جایگزینی موجودی کالا، به شکل آنلاین فروخته و توزیع شود.

فروش محصولات اورجینال و دیجیتالی آسانترین راه است چون مجبور نیستید زمانی را برای ساخت یا ایجاد محصول بگذارید. همچنین با وجود برخی محصولات موجود از قبل، بیشترین مراحل بازاریابی هم برای شما انجام شده است.

طراحی سایت فروش محصولات خودمان یا فروش محصولات دیگران؟

تصمیم بگیرید می خواهید محصولات خودتان را پس از تولید به فروش برسانید یا قصد دارید محصولات دیگران را به عنوان واسطه بفروشید؟ به علت گستردگی حیطه کاری در طراحی فروشگاه آنلاین همه این جزئیات برای شما مهم خواهد بود. اگر خواستار فروش محصولات خودتان هستید، را می توانید خریداری کنید.

نکته: به قالب هایی که امکان فروش محصولات دیگر فروشنده ها را فراهم می کنند قالب های چندفروشندگی گفته می شود.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و css

طراحی سایت فروشگاهی همکاری در فروش

شکل دیگری از فروشگاه های آنلاین، فروشگاه های وابسته اند و می توانید محصولاتی را که برای مثال دیجی کالا ارائه می کند در سایت خود بفروشید. بنابراین، دیگر نیاز نیست نگران تولید، تامین، مدیریت انبار و حمل و نقل محصولات خود باشید. به این شیوه همکاری در فروش می گویند.

فروشگاه های وابسته این امکان را به شما امکان می دهد که هر محصولی که از طریق وب سایت خود تبلیغ کرده و بفروش میرسانید، درصدی را کسب کنید. کافی است در سایت هایی که همکاری در فروش دارند عضو شده  سپس لینک محصولات را در سایتتان قرار داده و به ازای فروش درآمد کسب کنید.

البته شما خودتان هم می توانید فروشگاهی داشته باشید که سیستم همکاری در فروش را برای کاربران خود راه اندازی کند تا هر فردی که محصولات شما را می فروشد درصدی به عنوان پورسانت دریافت کند. این امکان نیز در قالب دیجی کالا مجتمع فنی تهران وجود دارد.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

در ، بعد از انتخاب حوزه کار و نوع محصولاتی که قرار است بفروشید به سراغ مراحل می رویم.

مرحله اول: خرید دامنه و هاست

سه مورد که برای راه انداختن همه سایت ها شبیه است خرید هاست و دامنه و فعال سازی SSl است.

  1. انتخاب نام دامنه

نحوه انتخاب برند

برای طراحی فروشگاه اینترنتی در وهله اول به انتخاب نام برند برای فروشگاه آنلاین نیازدارید و این انتخاب نام خیلی مهم است. برند در حقیقت نام فروشگاه آنلاین شماست و معمولاً باید با نام دامنه شما نیز مطابق باشد. اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی موفق ایجاد کنید، بهتر است یک نام دامنه متناسب با نام تجاری فروشگاه اینترنتی خود انتخاب و خریداری کنید.

  1. کوتاه و ساده انتخاب کنید: نام تجاری شما باید کوتاه و ساده باشد تا به خاطر آوردن و هجی کردن آن برای مشتریان آسان باشد. نام تجاری طولانی سبب می شود وقتی مشتری نام دامنه شما را در نوار آدرس خود تایپ می کند، غلط املایی ایجاد شده و در نتیجه فروشگاه اینترنتی شما را نیابد.
  2. یونیک باشید: با وجود تعداد زیادی از فروشگاه های آنلاین در وب، نام تجاری شما باید منحصر به فرد باشد تا از آن ها متمایز شود.
  3. کلمات کلیدی به کار بگیرید: استفاده از کلمات کلیدی در نام تجاری شما باعث می شود تا فروشگاه آنلاین شما توسط افراد بیشتری پیدا شود. برای مثال، اگر محصول فروشگاه آنلاین شما کفش است، برای تقویت نتایج سرچ ارگانیک خود، کلمه “کفش” را به نام برند خود اضافه کنید.

جهت خرید دامنه می توانید همزمان با ، دامنه را هم بخرید. با همین روش کار اتصال هاست و دامنه به وسیله هاستینگ شما انجام می شود. اما اگر هاست و دامنه را جدا خریداری کنید، اتصال دامنه به هاست را با ست کردن DNS ها باید انجام دهید.

  1. انتخاب هاست (میزبانی وب)

زمانی که می خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، قطعا فضایی می خواهید که اطلاعات شما در آن بارگذاری شده و به شکل آنلاین  در دسترس باشد. این فضا در اینترنت به عنوان هاست یا میزبان وب شناخته می شود.

همانطور که یک فروشگاه لباس به یک مکان نیاز دارد تا خریداران در آن به گشت و گذار کنند این موضوع برای فروشگاه آنلاین هم صادق است، هاست در واقع فضایی است که همیشه آنلاین و متصل به اینترنت است که اطلاعات فروشگاه شما در آن است. پس در خرید خود دقت کرده و سعی کنید بهینه ترین و پر سرعت ترین هاست را برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید.

  1. فعالسازی گواهی SSL

گواهینامه SSL (امنیت لایه انتقال) که یک گواهینامه دیجیتال هم است، می تواند پیوند ایمن بین وب سایت و مرورگر بازدید کننده به وجود آورد. این عامل این اطمینان را به کاربران شما می دهد که همه داده هایی که بین خریداران و وب سایت شما ردو بدل می شود ایمن و مطمئن هستند.

در هر سایتی که اطلاعات کارت اعتباری را برای خرید استفاده می کند وجود گواهی SSL لازم بوده و اعتبار و امنیت سایت محسوب می شود.

طراحی یک سایت فروشگاهی با استفاده از HTML و CSS یکی از اساسی‌ترین مهارت‌هایی است که هر طراح وب باید به آن تسلط داشته باشد. HTML به عنوان زبان ساختاردهی و CSS به عنوان زبان استایل‌دهی، ابزارهای اصلی هستند که به شما کمک می‌کنند تا یک وب‌سایت فروشگاهی زیبا و کارآمد طراحی کنید.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و css

در این دوره آموزشی، از اصول پایه‌ای یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از تگ‌ها و ویژگی‌های HTML، صفحات مختلف سایت خود را بسازید. همچنین با استفاده از CSS، به شما نشان داده می‌شود که چگونه این صفحات را زیبا و جذاب طراحی کنید و به آن‌ها انیمیشن و افکت‌های دینامیک بیفزایید.

مهم‌ترین بخش این دوره، ارائه راهنمایی‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا از نقاط ضعف HTML و CSS خود آگاه شوید و به صورت حرفه‌ای با آن‌ها کار کنید. این دوره آموزشی مناسب برای هر کسی است که علاقه‌مند به یادگیری اصول اولیه طراحی وب و بهبود مهارت‌های خود در این حوزه است.

در بخش میانی این دوره، اخبار جدیدی به افتخار شما ارائه داده می‌شود که مجتمع فنی تهران آموزش HTML و CSS را برگزار می‌کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و css" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش طراحی سایت فروشگاهی با html و css"، کلیک کنید.