افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان ایلام

افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان ایلام

هانسی/ایلام رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان ایلام از افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای گوشتی مرغداری استان در شش ماه اول امسال خبر داد.

 «شهرام باسامی» در خصوص وضعیت کانون‌های بیماری و جوجه‌ریزی در شش ماهه اول امسال به هانسی اظهار کرد: جوجه‌ریزی صورت گرفته در واحدهای گوشتی استان در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته و به بیش از ۱۰ میلیون قطعه رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش نسبی بعضی از کانون‌های بیماری از جمله نیوکاسل و انفلونزای غیرفوق حاد، درصد تلفات کلی در واحدهای پرورشی استان کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد و همچنین درصد تلفات در واحدهای مبتلا به بیماری‌ها ثابت بوده است.

باسامی در خصوص افزایش کانون‌های بعضی از بیماری‌ها گفت: به نظر می‌رسد علت افزایش کانون‌های بعضی از بیماری‌ها به‌واسطه افزایش جوجه‌ریزی، تغییرات ناگهانی در آب و هوا و گرم شدن نسبی هوا است.

وی تصریح کرد: در خصوص پایش و رصد بیماری آنفلونزای فوق حاد، تا کنون هیچ موردی از این بیماری در استان در طی ۱۴سال اخیر مشاهده نشده و در پایش و مراقبت فعال طراحی شده توسط سازمان دامپزشکی کشور در شش ماهه اول سال تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ نمونه خون از طیور بومی و روستایی از سطح روستاهای استان مورد آزمایش قرار گرفته و هیچ موردی از بیماری دیده نشده است.

وی گفت: امیدواریم پس از این با همکاری مرغداران و تلاش همکاران در اقصی نقاط استان شاهد کاهش بیماری‌های واگیر در صنعت طیور استان باشیم .

پایان خبر هانسی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان ایلام" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان ایلام"، کلیک کنید.