بررسی قطع و وصل شدن کولر ماشین و روش برطرف کردن آن
1. چک کردن روغن کولر خودرو
شیلنگ های کولر روغن متصل به کولر روغن را از جمله هر گونه سیم کشی برق جدا کنید.
برای جلوگیری از نشتی، از یک جارو برقی فروشگاهی برای بیرون راندن روغن از خطوط و خنک کننده ها قبل از آب بندی استفاده کنید.
وضعیت پره ها و شیلنگ های کولر روغن را از نظر هرگونه کثیفی، زباله یا آسیب بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که جریان هوای خوبی به خنک کننده روغن نصب شده در قسمت گریل وجود دارد.
2. چک کردن فن های رادیاتور کولر خودرو
کانکتور سیم کشی را به فن رادیاتور جدا کرده و آسیب دیدگی یا شل شدن اتصالات را بررسی کنید.
با دور آرام موتور، تهویه مطبوع را به حداکثر برسانید – فن باید بلافاصله روشن شود.
به صدای فن با کاپوت باز گوش دهید. اگر هنگام داغ شدن موتور به درستی کار نکند، ممکن است فن کار نکند.
فیوزهای مدار فن رادیاتور را بررسی کنید. از یک مولتی متر برای تست 12 ولت در هر دو کنتاکت فیوز استفاده کنید.
اگر ولتاژ وجود ندارد، سیم کشی رله به فن را برای وجود سیم های مرده بررسی کنید.
حل مسائل قطع و وصل شدن کولر خودرو
- اگر فن رادیاتور کار نمی کند، می توانید کنترل کامپیوتر را با سیم کشی مستقیم از باتری به کمپرسور و فن دور بزنید.
- برای روشن کردن آن از یک سیم جامپر از ترمینال مثبت باتری به سیم برق کمپرسور استفاده کنید
- برای راه حل دائمی تر، یک سوئیچ ضامن را سیم کشی کنید تا برق کمپرسور و فن را با دور زدن کامپیوتر تامین کند.
- اگر سیستم خنک کننده بهینه شده باشد اما همچنان داغ است، افزودن یک خنک کننده روغن می تواند به کاهش دمای روغن کمک کند.
ممکن است در گرمای تابستان خراب شدن سیستم کولر خودرو بسیار نگران کننده باشد، بهویژه اگر گرمایی باشید، در این موقعیت شما میتوانید از یک شرکت امدادی در جاده مثل امداد خودرو اتوبان ساوه همدان کمک بگیرید.
علائمی که نشان میدهد کولر خودرو نیاز به توجه دارد؟
چندین علامت نشان می دهد که سیستم خنک کننده ماشین شما ممکن است نیاز به توجه داشته باشد. تشخیص زودهنگام این علائم می تواند از مشکلات شدیدتر و تعمیرات پرهزینه جلوگیری کند. در اینجا علائم کلیدی وجود دارد که باید مراقب آنها بود:
1. داغ شدن بیش از حد موتور
یکی از رایج ترین نشانه های مشکل سیستم خنک کننده، گرم شدن بیش از حد موتور است. اگر دماسنج روی داشبورد شما در حین رانندگی به منطقه داغ حرکت کند، نشان می دهد که موتور گرمتر از حد معمول کار می کند و ممکن است نیاز به توجه فوری داشته باشد.
2. مایع خنک کننده نشت می کند
نشت مایع خنک کننده قابل مشاهده یک علامت هشدار دهنده است. ممکن است گودال هایی از مایع سبز روشن، نارنجی یا صورتی را در زیر وسیله نقلیه خود مشاهده کنید. این نشتیها میتوانند خارجی باشند، که نشاندهنده مشکل شیلنگها یا رادیاتور هستند، یا داخلی، که به طور بالقوه ناشی از دمیده شدن واشر سر یا ترکخوردگی بلوک موتور است که میتواند منجر به ورود مایع خنککننده به سیستم روغن شود.
3. صداها یا بوهای غیرمعمول
به صدای خش خش یا بخار که از زیر کاپوت می آید گوش دهید، که ممکن است نشان دهنده گرمای بیش از حد یا نشت مایع خنک کننده باشد. علاوه بر این، بوی شیرین از داخل کابین یا محفظه موتور می تواند نشان دهنده نشتی مایع خنک کننده باشد و نیاز به بازرسی را برانگیزد.
4. سطوح پایین خنک کننده
اگر متوجه شدید که مخزن خنک کننده شما اغلب کم است، می تواند نشان دهنده نشتی باشد یا اینکه سیستم خنک کننده به درستی کار نمی کند. بررسی منظم و حفظ سطح مناسب خنک کننده برای کارایی سیستم بسیار مهم است.
5. گرفتگی رادیاتور
گرفتگی رادیاتور می تواند جریان خنک کننده و جریان هوا را محدود کند و منجر به گرم شدن بیش از حد موتور شود. علائم انسداد ممکن است شامل عملکرد گرمایش ضعیف در داخل خودرو یا زباله های قابل مشاهده در خود رادیاتور باشد.
چگونه می توانم نشت مایع خنک کننده داخلی را شناسایی کنم
اگر مشکوک به نشت مایع خنک کننده داخلی هستید، چند علامت کلیدی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:
علیرغم عدم وجود نشتی خارجی قابل مشاهده، سطح مایع خنک کننده به طور مرتب کاهش می یابد. ممکن است لازم باشد مکرراً مخزن مایع خنک کننده را پر کنید.
دود سفیدی که از اگزوز بیرون می آید، به خصوص زمانی که موتور برای اولین بار روشن می شود. این نشان می دهد که مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق نشت می کند و می سوزد.
روغن شیری و کف آلود روی میکس. مخلوط شدن مایع خنک کننده با روغن موتور باعث این تغییر رنگ و آلودگی می شود.
مشکلات گرمای بیش از حد حتی پس از پر شدن مجدد سیستم خنک کننده. نشتی داخلی می تواند از گردش مناسب جلوگیری کند.
حباب در مخزن مایع خنک کننده یا رادیاتور هنگام کار کردن موتور. این نشانه فشار ناشی از نشت داخلی است.
برای تایید نشتی داخلی، می توانید تست نشت احتراق را انجام دهید. این شامل اتصال یک ابزار تشخیصی به سیستم خنک کننده برای تحت فشار قرار دادن آن است. هر گونه گاز فراری شناسایی می شود و منبع نشت را مشخص می کند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی قطع و وصل شدن کولر ماشین و روش برطرف کردن آن" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی قطع و وصل شدن کولر ماشین و روش برطرف کردن آن"، کلیک کنید.