برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در ۱۷ بقعه متبرکه ساوه – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در ۱۷ بقعه متبرکه ساوه - خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام اکبر رجبی در گفت وگو با خبرنگار هانسی با اشاره به برنامه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه در ایام محرم گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در طول سال از طرف سازمان اوقاف در بقاع متبرکه اجرا می‌شود که یکی از شاخص ترین برنامه‌ها برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم و صفر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان افزود: این برنامه با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، هیئت امنا و هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه شاخص شهرستان در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رجبی ادامه داد: این طرح در قالب برنامه‌های مختلف در ۱۷ بقعه متبرکه شهرستان با حضور مبلغان و مداحان اهل بیت (ع) اجرا می‌شود.
وی، برگزاری آئین تعویض پرچم و سیاه پوشان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و روضه خوانی، سوگواره احلی من العسل، مراسم شیرخوارگان حسینی، استقبال از هیئات مذهبی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه افزود: اجرای نیات واقفین و خیرین در ماه محرم و صفر در حسینیه‌ها و مساجد و بقاع متبرکه نیز از برنامه‌های این طرح خواهد بود.

حجت الاسلام رجبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش آوایی با شرکت کنندگانی از شهرستان‌های ساوه، زرندیه و تفرش به میزبانی ساوه روزهای ۱۷ و ۱۸ تیرماه در محل امامزاده اسحاق (ع) شهر ساوه برگزار شد.

وی افزود: مسابقات رشته‌های معارفین نیز در کل استان به میزبانی شهرستان‌ها همزمان با سراسر کشور ۱۱ مرداد ماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه تصریح کرد: در مجموع بیش از ۱۰۰۰ نفر در این دوره از مسابقات در استان مرکزی ثبت نام کرده اند که بیش از ۳۰۰ نفر از شهرستان ساوه در این مسابقات شرکت کرده اند.

حجت الاسلام رجبی ادامه داد: علاقمندان جهت دریافت کلیه متون و منابع مورد نیاز متسابقین آوایی و معارفی می‌توانند به آدرس my.oghaf.ir-quraniran.ir مراجعه کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در ۱۷ بقعه متبرکه ساوه – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در ۱۷ بقعه متبرکه ساوه – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.