حضور ایران در بریکس نشان دهنده جایگاه کشورمان در نظم چند جانبه گرایی است

حضور ایران در بریکس نشان دهنده جایگاه کشورمان در نظم چند جانبه گرایی است

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای پیش رو در عرصه چندجانبه گرایی است، افزود: ما در نشست های امروز بریکس مشارکت فعال خواهیم داشت و همچنین در دیدارهای دوجانبه در حاشیه نشست نیز با کشورهای مختلف در خصوص مسایل دوجانبه، منطقه ای و جهانی رایزنی خواهیم کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد: روز سه شنبه نیز مجموعه کشورهای در حال توسعه به نشست اضافه خواهند شد که رخداد بسیار مهمی خواهد بود و نشان دهنده عزم بریکس در گسترش دامنه فعالیت هایش در میان کشورهای دیگر است.

باقری کنی تصریح کرد: ما نشست های دوجانبه ای را در حاشیه نشست اصلی با این کشورها خواهیم داشت و موضوعات دوجانبه و مسایل مورد علاقه میان ایران و آن کشورها را مورد بررسی قرار می دهیم.

«بریکس»(BRICS) نام گروهی از کشورها به رهبری قدرت های اقتصادی نوظهور است و عنوان اختصاری آن از حروف اول نام انگلیسی کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی گرفته شده است.

عضویت ایران در گروه بریکس دوم شهریور 1402 بطور رسمی از سوی «سیریل رامافوسا» رییس جمهور آفریقای جنوبی در کنفرانس خبری مشترک با سران کشورهای روسیه، چین، برزیل و هند، اعلام شد.

پیش بینی می شود که اجلاس نیژنی نووگورود علاوه بر نشست اصلی و جمعی به کانون رایزنی های دیپلماتیک میان وزیران امور خارجه کشورهای عضو و دوست بریکس باشد؛ از این منظر، این اجلاس فرصت مناسبی برای رایزنی درباره تعامل و همکاری و چشم انداز گروه بریکس خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حضور ایران در بریکس نشان دهنده جایگاه کشورمان در نظم چند جانبه گرایی است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حضور ایران در بریکس نشان دهنده جایگاه کشورمان در نظم چند جانبه گرایی است"، کلیک کنید.