دادستان آستارا مهلت یک ماهه به شهرداری داد – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

دادستان آستارا مهلت یک ماهه به شهرداری داد - خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

یاسر همدمی در حاشیه بازدید از سایت پسماند زباله آستارا در گفت و گو با خبرنگار هانسی اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه ذاتی دستگاه قضایی و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان است.

وی تصریح کرد: بی تردید دادستانی در راستای احیا حقوق عامه و تامین سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

دادستان آستارا با اشاره به بازدید مشترک مسوولان از سایت پسماند زباله بیان کرد: در راستای پیگیری این موضوع و همچنین مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، بازدید مشترکی که توسط معاون سیاسی امنیتی و معاونت عمرانی فرمانداری آستارا، ادارات محیط زیست زیست و شهرداری و کارشناسان پسماند در 24 اردیبهشت ماه از محل دفن زباله و اماکن تخلیه نخاله های ساختمانی انجام شد.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها بر لزوم بهسازی و ساماندهی سایت زباله تاکید و مقرر شد که شهرداری آستارا عملیات خاکپوشی، سلول سازی و سایر موارد فنی که در بهبود وضعیت زیست محیطی سایت موثر است را در اسرع وقت انجام دهد.

شهرداری موظف به مدیریت اصولی پسماندهای شهری است

رییس اداره حفاظت از محیط زیست نیز در این بازدید در گفت و گو با خبرنگار هانسی گفت: رهاسازی و تلنبار کردن پسماندهای شهری در سایت های زباله یکی از چالش های زیست محیطی خطرناک بوده که شهرداران و متولیان پسماند بر اساس تکالیف قانونی مصرح در قانون پسماند موظف به مدیریت اصولی آن می باشند.

مرکز دفن زباله شهرداری آستارا به صورت محصور شده با بلوک سیمانی بوده و در حدود 15 هکتار مساحت دارد که بنابر آمار ارایه شده شهرداری روزانه بطور متوسط حدود 120 تن زباله در سطح آن تخلیه می گردد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دادستان آستارا مهلت یک ماهه به شهرداری داد – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دادستان آستارا مهلت یک ماهه به شهرداری داد – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.