در حال حاضر نه تیم ملی داریم نه سرمربی/ مداح خودش در مراسم تجلیل شرکت نکرد، درخواست نعمت زاده طبیعی بود

هادی ساعی در نشست خبری:

در حال حاضر نه تیم ملی داریم نه سرمربی مداح خودش در مراسم تجلیل شرکت نکرد، درخواست نعمت زاده طبیعی بود

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: در حال حاضر نه تیم ملی داریم نه مربی تیم ملی، بعد از سال جدید میلادی سرمربیان را مشخص می کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری هانسی، هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری ابتدا گفت: ما به شما قول می دهیم همه صحبت‌های ما صادقانه باشد حتی اگر حرف‌های ما به ضرر فدراسیون باشد. ما از بد ورودمان توجه مان به رده‌های پایه بوده است. این‌موضوع را در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان ثابت کردیم، ما سال گذشته در مسابقات بلغارستان دیدیم که بچه‌های ما مدال گرفتند و بعد از آن همه بچه‌ها را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم. این روند توجه به پایه‌ها را ادامه دادیم و بچه‌های نوجوانان را به اردوی بزرگسالان آوردیم و سه نفر از آنها به بزرگسالان وارد شدند و افتخارات مهمی کسب کردند. این روند دوباره ادامه خواهد داشت چرا که این نفرات سرمایه‌های ما هستند.

وی افزود: خوشبختانه در بخش نرم افزاری نیرو‌های لازم را داریم. با توجه به اینکه افتخارات زیادی در این مدت به دست آمده این رشته طرفداران زیادی پیدا کرده و همین امر باعث شده که ما در بخش سخت افزاری به مشکل بخوریم. اخیرا به شهر‌های اطراف تهران رفتیم و دیدیم که واقعا چه استقبال خوبی از این رشته می‌شود. البته این اتفاق را در کل کشور شاهدش هستیم و درخواست رسیده است که مربی کم است. در حال حاضر ما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که همیشه همراه ما بودند درخواست کردیم که در بحث عمرانی به فدراسیون کمک کنند. جزو فدراسیون‌هایی هستیم که تفاوتی بین تیم بانوان و آقایان قائل نیستیم و این اقدامات را برای هر دو بخش درخواست داریم.

ساعی در مورد ادامه همکاری کادرفنی بانوان، گفت: ما در حال حاضر نه تیم ملی داریم نه سرمربی داریم نه در بخش مردان نه در بخش بانوان، همیشه قرارداد ما با مادرفنی تا همان مسابقات است، الان نه بازیکن ملی داریم نه کادرفنی و تا پایان سال ۲۰۲۴ هیچ رویدادی نداریم. ضمن اینکه هنوز در مورد این موضوع کمیته فنی تشکیل نشده است، البته این طور نیست که بچه‌ها را رها کرده باشیم، نه اصلا این طور نیست، بعد از المپیک لیگ را شروع کردیم بچه‌ها درگیر لیگ هستند و حتی در لیگ نا نفرات جدیدی را شناسایی کرده ایم. احتمالا بعد از سال جدید میلادی تکلیف کادرفنی مشخص خواهد شد.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: فضا‌هایی که در فدراسیون داشتیم را تغییراتی ایجاد کردیم تا تعداد خوابگاه‌ها بیشتر شود. تکواندو بخش‌های مختلفی دارد و همیشه کمبود‌هایی داریم و تلاش می‌کنیم اوضاع بهتر شود. با اداره کل مازندران مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم آنجا کمپی برای تیم‌های ملی ایجاد کنیم.

ساعی در خصوص اینکه آیا عملکرد مربیان در لیگ تاثیری بر حضور آنان در کادرفنی تیم ملی دارد اظهار کرد: حدود ۲ سال و نیم که آمده‌ایم و نزدیک به ۹۰ مربی در تیم‌های ملی استفاده کردیم که آنها در لیگ‌های مختلف حضور دارند. در هر رده بخواهیم مربیان تیم ملی گزینش شوند، کمیته فنی تعدادی را معرفی می‌کنند که پس از جمع‌بندی شده و سرمربی گزینش می‌شود. سرمربی نیز اعضای پیشنهادی خود را به کمیته فنی معرفی می‌کند. حتما نفر سوم کادرفنی از مربیانی هستند که در لیگ عملکرد خوبی داشته‌اند. حتی پیام خانلرخانی که از پرافتخارترین مربیان لیگ است را بار‌ها خواستیم در کادر فنی تیم ملی استفاده کنیم که خودش خواست در پاراتکواندو کار کند.

ساعی در خصوص اینکه آیا اختلاف نظری بین کادرفنی مردان و بانوان با فدراسیون وجود دارد که سرمربیان در مراسم تجلیل‌ها حضور پیدا نمی کنند گفت: اصلا چنین موضوعی مطرح نیست، مثلا یک رسانه‌ها چنین موضوعی را مطرح کرده بود که چرا مداح در مراسم تجلیل اخیر نبود. در مراسم روز گذشته که یک خودروسازی برگزار کرده بود از مداح و افلاکی دعوت به عمل آماده بود. مداح خودش نیامد و افلاکی هم اعلام کرد که تهران نیست. موضوع خاصی نیست، نمی دانم چرا این موضوعات را به این شکل مطرح می کنند، مثلا خانم مداح در استان البرز مورد تجلیل قرار گرفت، اما مربیان دیگر اعتراضی نداشتند.

وی در مورد حواشی که برای نعمت زاده پس از المپیک رخ داد گفت: موضوع خیلی ساده بود. موضوع خاصی نبود. همیشه این درخواست‌ها از سوی ورزشکاران در ورزش بوده و خواهد بود. بعد از کسب قهرمانی ساده‌ترین درخواست ورزشکار این است که من خانه ندارم و زندگی من با مشکل روبرو است. خیلی از این مسایل که از سوی ورزشکاران مطرح می‌شود هم رفع نمیشود، حداقل ۸۰ درصد از درخواست قهرمانان عملی نم یشود. نعمت زاده هم یک درخواستی داشت و او می تواند در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل کند. البته حتی مسئولان اعلام کردند که می تواند در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهند که البته بعید می دانم او با این فضا سازی که شد، بخواهد در این رشته ادامه تحصل بدهد. ضمن اینکه یکسری از افرادی که در این رشته تحصل می کنند از سهمیه و… استفاده می کنند، اما کسی آنها را نمی‌بیند و مردم هم متوجه نمی شوند.

ساعی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون با رضا مهماندوست ارتباط دارد یاخیر، گفت:مهماندوست ارتباط خوبی با ما دارد و فعلا تمایلی برای نربیگری تدارد و حتی از کشور‌های دیگر پیشنهاد دارد، اما فعلا تمایلی برای مربیگری ندارد. او از دوستان ما است و ازتباط خیلی خوبی داریم و از مشاوره‌های او استفاده می کنیم.

ساعی در واکنش به پیشنهادات خارجی به سرمربیانی تیم‌ملی هم گفت: ما حتما استقبال می‌کنیم و دوست داریم از سفیران تکواندو ایران در سایر کشور‌ها حمایت کنیم. یوسف کریمی یکی از این مربیانی است که امروز جزو مربیان موفقی است که در خارج از ایران فعالیت می‌کنند. در حال حاضر ما ارتباط خوبی با فدراسیون تکواندو پاکستان داریم. در سایر کشور‌ها نیز مربیان دیگری داریم که فعال هستند. ما خودمان هم رایزنی می‌کنیم این تعداد افزایش پیدا کند. بحث مالی هم مطرح است ما واقعا توان مالی نداریم که دستمرذ بالایی به آنها پرداخت کنیم و این در حالی است که این مربی‌ها در خارج از کشور قرارداد خوبی دارند. البته که چه مجید افلاکی و چه سایر دوستان هرگز دنبال مسائل مالی در تیم ملی نبودند ولی باید همه شرایط را سنجید.

به گزارش هانسی، همچنین اصغر رحیمی مدیر تیم‌های ملی نیز در بخشی از این نشست عنوان کرد: بازی المپیک که تمام شد جلسه‌ای گذاشتیم و اعلام کردیم همه چیز تمام شده و نباید در باد این مدال‌ها بخواهیم. باید از همین حالا برای المپیک آینده خودمان را آماده کنیم. البته بازی‌های آسیایی ناگویا، مسابقات قهرمانی جهان و سایر رویداد‌ها را داریم که برنامه لازم را تدوین کردیم و چنانچه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بخواهند ارائه خواهیم داد.

رحیمی تاکید کرد: در بحث مربیان ما در این مدت کمترین اعتراض را داشتیم. نزدیک ۹۰ مربی در رده‌های مختلف با فدراسیون همکاری می‌کنند؛ بنابراین ما همانطور که در بخش ورزشکاران دنبال استعدادیابی هستیم در بخش مربی هم این برنامه را داریم و خوشبختانه در همه بخش‌ها به یک تیم مربیگری رسیدیم که البته اینها هم همیشگی نیستند و ممکن است در آینده از سایر پتانسیل‌ها استفاده کنیم.

رحیمی در مورد برنامه‌های تیم ملی نیز گفت: فدراسیون جهانی تکواندو شاید واقعا انتظار این را نداشت که ما بتوانیم در پاریس این تعداد مدال را کسب کنیم. ما هم آرام و قرار نداریم و می‌دانیم که به سرعت المپیک بعدی خواهد آمد و مطمئن هستیم که المپیک ۲۰۲۸ به سرعت خواهد آمد. ما چند راهبرد را تعیین کردیم و می‌خواهیم تمرکزمان را روی کار بگذاریم. قبلا اعلام کردیم برنامه ریزی ما برای المپیک ۲۰۲۸ است برای همین فشار روی ملی پوشان کم بود و تیم برنده وارد زمین شد و برنده هم خارج شد.

وی افزود: برای استان‌ها برنامه داریم. برنامه محوری در فدراسیون ما حاکم است و در حال حاضر به تمام استان‌ها تکلیف دهیم که حداقل تا یک تاریخ مشخص به ما حداقل یک ورزشکار مستعدی معرفی کنند. ما لحظه به لحظه جلو می‌رویم و دنیا را رصد می‌کنیم همانطور که در پاریس این کار را می‌کردیم. برنامه جامعه برای المپیک ۲۰۲۸ داریم. برای المپیک پاریس تلاش کردیم بر اساس عملکردمان پاسخ‌گو باشیم که خوشبختانه نتایج همه خوب بود. به زودی کمیته فنی خواهیم داشت و تکلیف کادر فنی را مشخص خواهیم کرد، چون هدف ما موفقیت در المپیک لس‌انجلس است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "در حال حاضر نه تیم ملی داریم نه سرمربی/ مداح خودش در مراسم تجلیل شرکت نکرد، درخواست نعمت زاده طبیعی بود" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "در حال حاضر نه تیم ملی داریم نه سرمربی/ مداح خودش در مراسم تجلیل شرکت نکرد، درخواست نعمت زاده طبیعی بود"، کلیک کنید.