راهکاری ساده برای جلوگیری از حمله قلبی

راهکاری ساده برای جلوگیری از حمله قلبی

آفتاب نیوز :

دکتر محمدرضا سعیدی بیان کرد: بیماری های قلبی مهمترین دلیل علت مرگ و میر افراد می باشد و آقایان بیشتر از خانم ها در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی می باشند.

وی افزود: پیاده روی بهترین ورزش برای افراد میانسال و ورزش حرفه ای برای جوانتر ها می تواند ضمن جلوگیری از حملات قلبی و بیماری های عروقی، در کنترل فشار خون و وزن و کلسترول که در دیابت و شادابی بدن موثر است، نیز تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه فشار خون بالا می تواند آسیب جدی به قلب وارد کند و باعث بیماری های متعدد قلبی شوند، تاکید کرد: همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم است؛ میوه جات و سبزیجات علاوه بر اینکه سطح کلسترول را کاهش می دهند خاصیت ضد سرطانی دارند و باید در وعده های روزانه قرار داده شوند.

دکتر سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: کلسترول، تری گیلیسیرید در سن میانسالی مرتبا باید کنترل شود، همچنین مدیریت استرس، خواب کافی و مصرف منظم دارو در صورت مصرف و همچنین کنترل دیابت نیز توصیه می شود.

وی یادآور شد: با پیشرفت علم بسیاری از عمل هایی که در گذشته صورت می گرفت دیگر انجام نمی شوند و به جای آن از دیگر راه ها مانند آنژیوگرافی، فنرگذاری و… استفاده می شوند که نتایج بسیار خوبی را نیز به همراه دارند.

دکتر سعیدی گفت: سن، ارث و جنسیت مهمترین فاکتور های دارا بودن و دچار شدن به بیماری های قلبی و عروقی است که غیر قابل تغییر است، اما برخی فاکتور ها نظیر عادات و سبک زندگی، قابل تغییر و موثر در پیگشیری از این بیماری ها است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهکاری ساده برای جلوگیری از حمله قلبی" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهکاری ساده برای جلوگیری از حمله قلبی"، کلیک کنید.