شهادت آیت الله رییسی در انسجام ملت تاثیر چشمگیری خواهد داشت

شهادت آیت الله رییسی در انسجام ملت تاثیر چشمگیری خواهد داشت

رییس دیوان عالی کشور گفت: شهادت آیت الله رییسی و همراهانش در انسجام و حضور مردم پای صندوق های رای و ایجاد وحدت تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش هانسی، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هییت عمومی دیوان عالی کشور با اشاره به شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهانش اظهار داشت: دهه پر خیر و برکت کرامت را در حالی پشت سر گذاشتیم که خاتمه آن با حادثه مولمه و غم انگیزی رقم خورد که برای ملت ایران بسیار تلخ و جانکاه است، اما در تاریخ اسلام از این حوادث جانکاه فراوان داشته و داریم که هر کدام دارای آثار و برکات فراوانی بوده است.

رییس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در تاریخ اسلام، واقعه عاشورا اعظم المصایب بود، اما اگر عاشورا نبود، امروز نامی از اسلام، قرآن و ولایت در میان نبود.

منتظری افزود: ملت ایران در تاریخ 45 ساله انقلاب اسلامی حوادث بسیار تلخی همچون جنگ تحمیلی، ترورهای ناجوانمردانه و حادثه حزب جمهوری و شهادت حاج قاسم سلیمانی را پشت سر گذاشته و هزینه های سنگینی برای سربلندی اسلام، قرآن و تداوم انقلاب داده است و شهیدان والامقام بسیاری جان خود را برای دفاع از اسلام و نظام در طبق اخلاص گذاشته اند.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه ملت ایران سرمایه های گرانبها و ارزشمندی را برای استمرار و تداوم انقلاب داده است؛ گفت: حضرت امام خمینی (ره) در پی شهادت استاد شهید مطهری در قسمتی از سخنرانی خود فرمودند بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از مرگ نمی ترسیم.

وی ادامه داد: ممکن است خداوند در پشت پرده این حادثه تلخ، تقدیری برای اسلام عزیز و نظام مقدر کرده باشد که مستلزم یک هزینه است و اگر با دید منطقی و عقلانی به این حوادث نگاه کنیم خواهیم دید هر حادثه با همه تلخی هایش آثار و برکات فراوانی برای نظام اسلامی داشته است.

منتظری با اشاره به شخصیت خدوم و خدمتگزار شهید آیت الله رییسی تصریح کرد: آیت الله رییسی بیشتر عمر خدمت خود را در دستگاه قضا گذراند و در مقاطع و مسیولیت های دادیاری تا ریاست قوه قضاییه خالصانه خدمت کرد، بنده از نزدیک با ایشان همکاری داشتم و شاهد بودم که با روحیه خستگی ناپذیر خویش تلاش های بسیاری برای ایجاد تحول در قوه قضاییه کرد.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رییسی در راه ارتقای قوه قضاییه و تهیه سند تحول قضایی انگیزه و اهتمام بسیاری به خرج داد و بیشترین خدمات وی مربوط به زمانی بود که در قوه قضاییه مسیولیت داشت و در کمتر از 3 سال که از عمر ریاست جمهوری اش می گذشت آنچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت و مردم همه شاهد تلاش های خستگی ناپذیرش بودند.

رییس دیوان عالی کشور افزود: یکی از پربرکت ترین دوران خدمت شهید آیت الله رییسی در آستان قدس رضوی رقم خورد و برنامه های ارزشمندی که ملموس و مشهود بود با روحیه جهادی این شهید عزیز به سرانجام رسید.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: همانگونه که شهادت حاج قاسم سلیمانی آثار و برکات زیادی برای کشور به ارمغان آورد، شهادت آیت الله رییسی نیز موجب انسجام و وحدت ملی خواهد شد و ان شاء الله ملت انقلابی ایران در روز هشتم تیر ماه بسیار پرشورتر از انتخابات اخیر پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

رییس دیوان عالی کشور در پایان گفت: ملت ایران در پی این حادثه، غمگین و محزون است، اما تسلیم امر الهی است، این ملت قدرشناس کسانی است که صادقانه برای نظام خدمت می کنند و شهادت آیت الله رییسی و همراهانش در انسجام و حضور مردم پای صندوق های رای و ایجاد وحدت تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

پایان خبر هانسی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شهادت آیت الله رییسی در انسجام ملت تاثیر چشمگیری خواهد داشت" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شهادت آیت الله رییسی در انسجام ملت تاثیر چشمگیری خواهد داشت"، کلیک کنید.