طرز تهیه دمنوش رزماری برای لاغری

دمنوش رزماری از قدیم الایام جزو بهترین نوشیدنی های گرم برای درمان انواع بیماری و سلامت بدن بوده است که البته ممکن است عوارض هم داشته باشد.  همچنین رزماری به صورت چای یا دمنوش قابل استفاده است که خواص آن برای درمان برخی بیماری ها معجزه می کند. برای تهیه دمنوش این گیاه باید یک قاشق غذاخوری رزماری خشک را همراه با یک لیوان آب جوش درون قوری بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشدطرز تهیه دمنوش رزماری به 5 روش با رزماری تازه یا خشک می پردازیم. دمنوش رزماری و گل محمدی در تقویت و رشد مو، تقویت قوای جنسی و و همچنین برای پاکسازی روده و سیستم گوارشی مفید است. این دمنوش طبع گرمی دارد و با برگ های گل محمدی و رزماری تازه یا خشک تهیه می شود.

طرز تهیه دمنوش رزماری برای لاغری

 دمنوش رزماری و دارچین برای معده

مراحل طرز تهیه دمنوش دارچین و رزماری برای معده

دمنوش دارچین و رزماری به خاطر خواص ضد التهابی که دارد، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین به دلیل و رزماری، یک نوشیدنی مناسب برای از بین بردن توده های سرطانی است.

نحوه مصرف دمنوش لاغری دکتر بیز را مطالعه نمایید تا به روش صحیح از آن  استفاده کنید.

روش تهیه دمنوش رزماری و دارچین

برای تهیه دمنوش رزماری و دارچین، ساقه های دارچین و برگ های رزماری را در قوری بریزید و کنار بگذارید. آب را در کتری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس آب جوشیده را داخل قوری بریزید تا روی آنها را بپوشاند.

سپس قوری را روی بخار آب قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه دمنوش دم بکشد و آماده شود. سپس دمنوش رزماری و دارچین را در لیوان بریزید و با شیرین کننده دلخواه بنوشید.

جلوگیری از آلزایمر

برخی از مطالعات نشان داده اند که رزماری ممکن است به طور قابل توجهی به جلوگیری از پیری مغز کمک کند. به گفته دانشمندان رزماری برای پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید است.

همچنین استنشاق اسانس رزماری می تواند برای مغز مفید باشد. این مطالعه نشان داد که رایحه درمانی رزماری می تواند مغز را تحریک کرده و بر فعالیت های امواج مغزی، پاسخ های سیستم عصبی خودمختار و خلق و خو تاثیر بگذارد.

شاهتره قرن هاست که برای مشکلات معده استفاده می شود، اگرچه هیچ مطالعه ای وجود ندارد که این استفاده را تایید کند. با این حال، یک مقاله در سال 1999 به این نتیجه رسید که  دمنوش شاهتره دکتر بیز  با افزایش تولید صفرا و محافظت از کبد در برابر آسیب، از سلامت آن حمایت می کند. هنگامی که کبد به خوبی کار کند، عمل هضم نیز بهتر انجام می شود.

رزماری قرن هاست که برای مشکلات معده استفاده می شود.

خواص رزماری برای سرطان

یکی از فواید شگفت انگیز رزماری خاصیت ضدسرطانی آن است. در مطالعه ای که در مجله Phytomedicine منتشر شد، عصاره رزماری از تکثیر سلول های سرطانی تخمدان جلوگیری کرد.

  • پروستات
  • سینه
  • پوست
  • سرطان خون
  • روده بزرگ

آن ها همچنین دریافتند که درمان با رزماری فقط بر سلول های سرطانی تاثیر می گذارد، اما بر روی سلول های سالم اثری ندارد. تحقیقات همچنین نشان داده که «عصاره خام اتانولی رزماری (RO)» گسترش سرطان خون انسانی و سلول های سرطان سینه را کند می کند.

خواص رزماری برای استرس

استرس چنان خطری برای سلامتی است که حتی اگر همه چیز را تحت کنترل داشته باشید (رژیم غذایی، ورزش و غیره)، استرس می تواند اهداف سلامتی شما را از مسیر خارج کند.

به همین دلیل مدیریت استرس بسیار مهم است. مطالعه ای در سال 2007 نشان داد که استنشاق اسانس رزماری باعث کاهش سطح کورتیزول در بزاق می شود. همچنین فعالیت مهار رادیکال های آزاد را افزایش می دهد.

استنشاق اسانس رزماری باعث کاهش سطح استرس می شود.

خواص رزماری برای پوست و مو

یکی از قدیمی ترین کاربردهای رزماری برای سلامت مو و پوست است. طبق تحقیقات انجام شده روغن رزماری می تواند به تسکین مشکلات پوستی زیر کمک کند:

  • آکنه
  • عفونت های باکتریایی
  • عدم تعادل سبوم
  • چربی پوست
  • شوره سر
  • درماتیت
  • خشکی پوست سر
  • اگزما
  • آکنه روزاسه

مطالعه دیگری نشان داد که اسانس رزماری به اندازه یک درمان معمولی (مینوکسیدیل) در رشد مجدد مو مفید است. رزماری را می توان به روغن های دیگر مثل روغن زیتون تزریق کرد و برای تحریکات پوستی مانند و سایر تحریکات ذکر شده در بالا به صورت خارجی استفاده کرد.

دم کرده قوی رزماری و برگ گزنه یک آبکشی گیاهی عالی برای مو است. این کار می تواند به خلاص شدن از شر شوره سر و سرعت رشد مو در صورت استفاده پس از هر بار شستشو کمک کند. روغن دم کرده رزماری یک درمان فشرده برای شوره سر یا ریزش مو است. برای رسیدن به این نتیجه می توانید آن را روی مو مالیده، حداقل یک ساعت بگذارید و سپس شستشو دهید.

رزماری یک گیاه شگفت انگیز با فواید فراوان است. خواص رزماری اغلب به سطح بالای آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی آن نسبت داده می شود. این آنتی اکسیدان ها شامل اسید کارنوزیک، اسید اورسولیک، کارنوسول، رزمارینیک اسید و کافییک اسید می باشد. خواص روغن رزماری برای پوست نیز توسط محققان به اثبات رسیده است.

عوارض مصرف رزماری

رزماری در آشپزی برای اکثر مردم بی خطر است و عوارض جانبی کمی دارد. اما برخی از افراد هستند که باید از مصرف آن به عنوان دارو اجتناب کنند. روغن رزماری در صورت بلعیدن می تواند سمی باشد و هرگز نباید به صورت خوراکی مصرف شود.

  • کسانی که به آسپرین حساسیت دارند نباید رزماری مصرف کنند.
  • کسانی که دچار تشنج یا اختلالات خونریزی هستند نیز باید از مصرف مقدار زیاد رزماری اجتناب کنند.
  • رزماری می تواند فشار خون را افزایش دهد، بنابراین ممکن است برای کسانی که فشار خون بالا دارند بی خطر نباشد.
  • اگر در مصرف رزماری مطمین نیستید، با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید رزماری برای شما بی خطر است یا خیر.

گزارشی که در مجله علوم غذایی منتشر شد نشان داد که افزودن عصاره رزماری به گوشت چرخ کرده گاو باعث کاهش تشکیل عوامل سرطان زا می شود که می توانند در طول پخت و پز ایجاد شوند. رزماری معمولاً وقتی در دوزهای پایین مصرف شود بی خطر است. با این حال، دوزهای بسیار زیاد می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند، اگرچه این امر نادر است.

عوارض جانبی عبارتند از:

  • استفراغ
  • اسپاسم
  • کما
  • ادم ریوی (مایع در ریه ها)

مصرف مقادیر زیاد رزماری همچنین ممکن است باعث تحریک معده و روده و آسیب کلیه شود. درماتیت تماسی آلرژیک با این گیاه نی دیده شده است، اما رزماری به طور کلی به عنوان یک عامل حساسیت بر روی پوست انسان در نظر گرفته نمی شود. ترکیبات رزماری، مونوترپن کتون ها، تشنج آور هستند و در مقادیر زیاد باعث تشنج می شوند. مصرف مقادیر زیاد روغن رزماری نیز ممکن است با مسمومیت همراه باشد.

خواص دمنوش قاشقی دکتر بیز فواید بالقوه چشمگیری برای سلامتی دارد. نوشیدن چای – یا حتی به سادگی استشمام عطر آن – ممکن است برای خلق و خو و سلامت مغز و چشم شما مفید باشد. از خواص آن می توان به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو که می تواند منجر به بسیاری از بیماری های مزمن شود اشاره کرد.  با این حال، مهم است که از تداخلات بالقوه آن با برخی داروها آگاه باشید. دمنوش قاشقی دکتر بیز را می توان به راحتی در خانه تنها با استفاده از آب و رزماری تهیه کرد و به خوبی در یک رژیم غذایی سالم و متعادل قرار داد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه دمنوش رزماری برای لاغری" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه دمنوش رزماری برای لاغری"، کلیک کنید.