عکس| جهانسوز میرزا؛ پسر پنجاه و یکم فتحعلی شاه قاجار

آفتاب‌‌نیوز :

برادرش آقامحمدخان قاجار و مادرش، بیگم خانم دختر حسینقلی خان افشار، بیگلربیگی ارومیه بود. جهانسوز میرزا در دورۀ قاجار، از ۱۳۰۲ تا ۱۳۰۳ ق حاکم ارومیه (رضائیه) بود.

در ۱۳۰۴ ق، از حکومت رضائیه معزول شد و به تهران بازگشت. از ۱۳۰۴ تا ۱۳۰۹ ق بر شهر‌های شاهرود و بسطام حکومت می‌کرد و قلعۀ تاریخی آق قلعه که به دستور او ساخته شد، ۲۰۰ سال پیش در روستای مغان شاهرود بنا شده است. این تصویر از آرشیو کاخ گلستان است.

جهانسوز میرزا پسر پنجاه و یکم فتحعلی شاه قاجار است. پدرش نام پدر خودش حسینقلی‌خان جهانسوز را روی او گذاشته بود، اما بعد‌ها به جهانسوز معروف شد. برادرش آقامحمدخان قاجار و مادرش، بیگم خانم دختر حسینقلی خان افشار، بیگلربیگی ارومیه بود.

جهانسوز میرزا در دورۀ قاجار، از ۱۳۰۲ تا ۱۳۰۳ ق حاکم ارومیه (رضائیه) بود. در ۱۳۰۴ ق، از حکومت رضائیه معزول شد و به تهران بازگشت. از ۱۳۰۴ تا ۱۳۰۹ ق بر شهر‌های شاهرود و بسطام حکومت می‌کرد و قلعۀ تاریخی آق قلعه که به دستور او ساخته شد، ۲۰۰ سال پیش در روستای مغان شاهرود بنا شده است. 

عکس| جهانسوز میرزا؛ پسر پنجاه و یکم فتحعلی شاه قاجار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عکس| جهانسوز میرزا؛ پسر پنجاه و یکم فتحعلی شاه قاجار" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عکس| جهانسوز میرزا؛ پسر پنجاه و یکم فتحعلی شاه قاجار"، کلیک کنید.