لغو روادید گردشگری یک کشور افریقایی برای ایرانی ها

لغو روادید گردشگری یک کشور افریقایی برای ایرانی ها

به گزارش هانسی، قانون لغو ویزای ورود گردشگران ایرانی و عراقی به کشور تونس از امروز 15 ژوین (26 خرداد) اجرایی می شود.

هانسی در خبری نوشت: وزارت امور خارجه تونس از معافیت ویزا برای دارندگان گذرنامه عراقی برای سفر به مقاصد گردشگری این کشور خبر داد. این معافیت، اجازه اقامت تا 15 روز را در یک دوره 180 روزه می دهد و مسافران برای برخوداری از این معافیت باید یک رزرو هتل معتبر و یک بلیت رفت و برگشت هواپیما ارایه دهند.

در این بیانیه که از سوی خبرگزاری شینهوا منتشر شده، بدون اشاره به جزییات بیشتر آمده است: دارندگان گذرنامه عادی ایرانی نیز از 15 ژوین (26 خرداد) از دریافت ویزای ورود به تونس معاف خواهند شد.

وزارت خارجه عراق با اعلام این خبر، از تصمیم تونس استقبال کرد و گفت که این تصمیم باعث افزایش تعداد گردشگران عراقی برای بازدید از تونس و افزایش همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور خواهد شد.

ایران سال گذشته به صورت یکطرفه دریافت ویزای را برای اتباع 33 کشور از جمله تونس لغو کرده بود. دیگر کشورهایی که بر این اساس برای ورود به ایران نیازی به دریافت ویزا ندارند شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، روسیه (فقط به صورت گروهی)، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونیی، برزیل، مکزیک، پرو، ونزویلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان می شوند.

47236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لغو روادید گردشگری یک کشور افریقایی برای ایرانی ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لغو روادید گردشگری یک کشور افریقایی برای ایرانی ها"، کلیک کنید.