محصولات عشایر استان سمنان ثبت ملی شود – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

محصولات عشایر استان سمنان ثبت ملی شود - خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هانسی، حجت الاسلام مرتضی مطیعی غروب شنبه در دیدار با مسیولان عشایری استان سمنان به میزبانی دفتر خود با تاکید بر تلاش بیش از پیش مسیولان برای رفع مشکلات عشایر تصریح کرد: حفظ و نگهداری از فرهنگ عشایری باید یکی از دغدغه های مهم مسیولان جامعه عشایری باشد چرا که هویت تاریخی و فرهنگی این قشر یک گنجینه بی نظیر برای کشور محسوب می شود.

وی نقش عشایر در تولید گوشت، لبنیات و فرآورده های لبنی گفت: مکانیزاسیون و به روزرسانی تجهیزات تولید، منافاتی با استمرار فعالیت عشایر ندارد و باید زمینه ساز رشد بیش از پیش جامعه عشایری شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به تولید انواع فرآورده های لبنی توسط عشایر استان خواستار ثبت محصولات تولیدی این عشایر در سطوح ملی شد و افزود: عشایر استان سمنان انتظار دارند مسیولان استان به مسیرهای ییلاق و قشلاق و محل استقرار آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

مطیعی با بیان اینکه عشایر در تحقق شعار سال نقشی کلیدی و راهبردی دارند اظهار کرد: مسیولان امر باید زمینه صادرات محصولات و تولیدات عشایر به نقاط مختلف جهان بویژه کشورهای همسایه را فراهم کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "محصولات عشایر استان سمنان ثبت ملی شود – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "محصولات عشایر استان سمنان ثبت ملی شود – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.