محفل امام حسنی ها باطن جامعه دینی را نمایش داد – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

محفل امام حسنی ها باطن جامعه دینی را نمایش داد - خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام سید محمد سادات در گفت وگو با خبرنگار هانسی، به اجتماع بزرگ امام حسنی ها و تاثیرات مثبت آن در اشاعه فرهنگ قرآنی اشاره و اظهار کرد: محفل امام حسنی ها یکی از بزرگترین و کم نظیرترین اجتماعات دینی و قرآنی در کشور بود که به واقع الگوی صحیحی از نشاط دینی حقیقی را همراه با سبک زندگی قرآنی از سوی جامعه متدین و پیروان مکتب اهل بیت (ع) در روز ولادت کریم اهل بیت به نمایش گذاشت.

وی افزود: حقیقتاً باید به بانیان این مراسم با شکوه و معنوی که جشنی دینی در دفاع از حرمت دین و قرآن بود خدا قوت و دست مریزاد عرض کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در عصر جاهلیت مدرن که انسان ها به دلیل دوری از خدا و معنویت به ابزار دست تکنولوژی مبدل شده و دچار الینگی و تفکراتی نظیر نهیلیسم و پوچگرایی همراه با عرفان های بدلی و روش هایی غیر عقلانی و شیطانی نظیر خلسه، یوگا، مدیتیشن، ریلکسیشن شده و عرفان های نوظهور را جایگزین عرفان حقیقی که همانا عرفان اسلامی و قرآنی است کرده اند، برنامه محفل امام حسنی ها ثابت کرد که می توان به دور از شادی های غافلان و هوس بازانه و گاهاً آمیخته با معصیت به شادی حقیقی برخواسته از نشاط معنوی در سایه سار قرآن و اهلبیت (ع) دست یافت .

حجت الاسلام سادات تاکید کرد: متاسفانه متولیان فرهنگی و آموزشی و رسانه ای جامعه ما روش های درست شاد شدن با قرآن و سیره معصومین که همانا شادی حقیقی و عمیق است را آموزش نداده اند.

وی ادامه داد: به همین منظور بخش قابل ملاحظه ای از جامعه ما تحت تاثیر فرهنگ عامه با ذکر برخی دلایل واهی شادی هراسی را تبلیغ و تلقین کرده و به جای آنکه دنیا را مزرعه آخرت معرفی کنند آن را سجن المومن دانسته و بی جهت نعمت های الهی و شادی های حلال را هم بر خود و هم بر جامعه حرام دانسته و چهره عبوس و زمختی از دین و دینداران ارایه کرده و زمینه دین گریزی و گسست بین نسلی را تسهیل می نمایند.

وی در بخش دیگری از جامعه نیز شادی های سطحی و زودگذر را از روی تکبر و طغیان همراه با هوسبازی های جاهلانه در آمیخته و مسیر غفلت و تمایلات نفسانی و شیطانی را در پیش گرفته اند که هر دو رویه خلاف فطرت انسانی و آموزه های وحیانی و عقلانی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: اسلام دین حلاوت و شادی است اما شادی غافلانه و آمیخته با فساد را تجویز نمی کند و برای مسلمانان سبک سری، هرزگی و توهین به بهانه شادی را روا نمی دارد بنابراین انسان را در کنار توصیه به شادی های مشروع به شناخت و انس با شادی های معنوی و عمیق و تعالی بخش دعوت می کند که برنامه محفل قرآنی امام حسنی ها نمونه ای موفق از این مهم بود.

حجت الاسلام سادات ابراز امیدواری کرد؛ این برنامه موفق که از اثرات فرهنگی و معنوی بالایی برخوردار بود مقدمه ای باشد برای تغییر رویکرد مسوولان فرهنگی نسبت به مقوله شادی در جامعه دینی و استمرار پیدا کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "محفل امام حسنی ها باطن جامعه دینی را نمایش داد – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "محفل امام حسنی ها باطن جامعه دینی را نمایش داد – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.