مصدومیت ده‌ها نفر بدلیل ریزش بهمن، واژگونی نیسان آبی و جریان خروشان آب در آذربایجان‌غربی / هلال احمر امدادرسانی کرد

مصدومیت ده‌ها نفر بدلیل ریزش بهمن، واژگونی نیسان آبی و جریان خروشان آب در آذربایجان‌غربی / هلال احمر امدادرسانی کرد

به گزارش خبرگزاری هانسی از آذربایجان‌غربی، ایست قلبی در ارتفاعات، گرفتار شدن در جریان خروشان یک رودخانه و ارتفاعات، واژگونی نیسان آبی حامل گردشگران و ریزش بهمن حوادث بیست و چهار ساعت اخیر در استان بود.

ایست قلبی یک مرد ۶۱ ساله در ارتفاعات پیرانشهر

حمید محبوبی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی افزود: ساعت ۱۰:۳۶ صبح روز جمعه ۱ تیر ماه ۱۴۰۳ درخواست اورژانس جهت دسترسی به فرد دچار ایست قلبی در ارتفاعات سخت گذر گه‌لی آشی از توابع روستای قلعه تراش شهرستان پیرانشهر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر اعلام شد.

وی افزود: نجاتگران هلال احمر پیرانشهر پس از دریافت آخرین موقعیت مکانی،بدون فوت وقت و بلافاصله‌ به محل حادثه اعزام شدند و پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات و دسترسی به مصدوم ،نجاتگران سعی کردند با عملیات احیای قلبی و ریوی مصدوم را به زندگی برگردانند اما متاسفانه عملیات ناموفق بود .

محبوبی گفت: فوتی این حادثه به پایین دست کوهستان انتقال و تحویل مراجع ذی صلاح شد.

لازم به ذکر است فوتی بومی منطقه برای شکار کبک به ارتفاعات صعود کرده بود.

۱۱ گردشگر در واژگونی نیسان آبی مصدوم شدند

محبوبی گفت: ساعت ۱۹:۰۰ عصر روز پنجشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ ؛ در محور مرگور- دالامپر یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل گردشگران بوکانی از کوه منحرف و واژگون شد که ۳ تیم امدادی از نجاتگران پایگاه امداد و نجات سیلوانا ارومیه، خانه های هلال روستاهای براسب و دیزج مرگور بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه ۱۱ مصدوم داشت که مصدومین بعد از رهاسازی، انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

نجات گرفتارشدگان در کوهستان و رودخانه خروشان بعد از ۵ ساعت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: ساعت ١٧:۴۵ بعدازظهر پنج شنبه ٣١ خرداد ماه، درخواست نیروهای مردمی جهت نجات افراد گرفتار در منطقه کوهستانی تالاجار و رودخانه گادر اشنویه به مرکز پاسخگویی عملیات اضطراری هلال احمر گزارش شد که بلافاصله ۲ تیم امداد ونجات هلال احمر اشنویه با تحهیزات نجات در کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: نجاتگران هلال احمر بعد از برپایی کارگاه صعود و گذر از رودخانه؛از رودخانه خروشان گادر عبور و به حادثه دیدگان دسترسی پیدا کردند.

محبوبی افزود: تلاش نجاتگران بی نتیجه نماند و حادثه دیدگانی که تقاضای کمک از هلال احمر کرده بودند به صورت ایمن از ارتفاع نجات و با حمایت امدادگران از رودخانه سرد و خروشان گادر گذر کرده و به سلامت به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

یک فوتی و چندین حادثه دیده بر اثر بهمن در ارتفاعات قندیل پیرانشهر

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: ساعت ۱۶:۲۴ عصر پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه گزارشی مبنی بر حادثه دیدن ۷ نفر و گرفتار شدن دو نفر از گردشگران در زیر بهمن، ارتفاعات قندیل – تانجوکان شهرستان پیرانشهر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر اعلام شد که ۲ تیم از نجاتگران هلال احمر پیرانشهر پس از دریافت گزارش حادثه وکسب اطلاعات از آخرین موقعیت مکانی، بلافاصله‌ با تجهیزات کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از ۵ ساعت جستجو و صعود در ارتفاعات سخت گذر ،با دسترسی به حادثه دیدگان ، یک نفر فوتی و یک مصدوم از زیر بهمن خارج شد .

وی گفت: مصدوم حادثه پس از اقدامات پیش بیمارستانی ،فیکس و کمک های اولیه به صورت ایمن به پایین دست ارتفاعات منتقل و به مرکز درمانی انتقال یافت.

محوبی اضافه کرد: فوتی این حادثه تحویل مراجع ذی صلاح شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مصدومیت ده‌ها نفر بدلیل ریزش بهمن، واژگونی نیسان آبی و جریان خروشان آب در آذربایجان‌غربی / هلال احمر امدادرسانی کرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مصدومیت ده‌ها نفر بدلیل ریزش بهمن، واژگونی نیسان آبی و جریان خروشان آب در آذربایجان‌غربی / هلال احمر امدادرسانی کرد"، کلیک کنید.