نامه راگبی بازان به وزیر ورزش در اعتراض به بلاتکلیفی فدراسیون

نامه راگبی بازان به وزیر ورزش در اعتراض به بلاتکلیفی فدراسیون

جمع کثیری از جامعه ورزش راگبی در نامه ای به وزیر ورزش خواستار برگزاری انتخابات این فدراسیون شدند.

به گزارش هانسی، در تاریخ 5 تیر 1402 و با تصمیم وزارت ورزش و جوانان، انجمن راگبی به فدراسیون راگبی تبدیل شد تا این رشته که هم المپیکی بوده و هم در بازی های آسیایی برگزار می شود، منتظر برگزاری اولین انتخابات خود باشد اما با گذشت بیش از 11 ماه از فدراسیون شدن این رشته، هنوز انتخابات آن برگزار نشده است که این موضوع واکنش جامعه راگبی را در پی داشته است.

اخیرا راگبی بازان با ارسال طوماری به وزارت ورزش که گفته می شود حدود 3000 نفر آن را امضا کرده اند، خواستار تعیین تکلیف این رشته شده اند. هم چنین گفته می شود کنفدراسیون راگبی آسیا هم در جریان این اعتراض قرار گرفته است.

زهرا قربانی، سرمربی تیم ملی راگبی زنان با تایید مطالب فوق اظهار کرد: سال گذشته کارشناسی هایی دقیق در وزارت ورزش انجام شد و در نهایت راگبی به فدراسیون تبدیل شد اما متاسفانه انتخابات آن حدود یکسال است که برگزار نشده و اخیرا زمزمه هایی شنیده می شود مبنی بر این که وزارت ورزش قصد دارد راگبی را دوباره به انجمن تبدیل کند. 

او ادامه داد: جامعه راگبی به بلاتکلیفی که برای این رشته به وجود آمده شدیدا اعتراض دارد و از وزیر محترم ورزش و جوانان می خواهیم جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان فدراسیون راگبی و نماینده ورزشکاران و مربیان این رشته برگزار کند تا در حق این رشته مهم که در المپیک و بازی های آسیایی جایگاه ویژه ای دارد و در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده، اجحاف نشود.

هم چنین مهدیه دهقان، کاپیتان تیم ملی راگبی در این مورد گفت: پیشرفت راگبی ایران در سال های اخیر چشمگیر بوده و سال گذشته برای اولین بار در تاریخ، زنان ایران توانستند در مسابقات آسیایی قطر به مدال برنز برسند و آقای حسینی سرپرست فدراسیون هم به واسطه پیشرفت چشمگیر راگبی ایران به عنوان چهره سال راگبی آسیا انتخاب شد اما متاسفانه برخی کارشناسان در وزارت ورزش سلیقه ای عمل می کنند و خواست جوانان علاقه مند به این رشته را نادیده می گیرند.

پایان خبر هانسی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نامه راگبی بازان به وزیر ورزش در اعتراض به بلاتکلیفی فدراسیون" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نامه راگبی بازان به وزیر ورزش در اعتراض به بلاتکلیفی فدراسیون"، کلیک کنید.