نحوه بازسازی و تعمیر دستگیره درب

دستگیره های درب ورودی و اتاقی مواردی هستند که هر روز با آن ها سروکار داریم اغلب اوقات حتی متوجه وجود آن ها نیستیم با این حال آن ها یک عنصر اصلی برای هر خانه هستند. با استفاده های مکرر دچار کثیفی و خرابی می‌شوند و نیازمند بازسازی هستند. در مواقعی هم این دستگیره ها قابل بازسازی نیستند و مجبور به تعویض آن ها هستیم در این صورت که قصد خرید دستگیره دارید با شناخت بهترین دستگیره درب انتخاب مناسبی خواهید داشت.

اگر به اطراف خود نگاه کنید متوجه وجود یراق آلات و اکسسوری هایی به روی درب های منزل و یا محل کار خود مانند دستگیره، صندوق پستی، چشمی ودرکوب خواهید شد.

دستگیره درب استیل

یراق آلات و اکسسوری های درب های شما دارای اهمیت هستند

بنابراین، هنگامی که خانه خود را به روز و بازسازی می کنید یا دوباره دکوراسیون می کنید، دستگیره ها و اکسسوری های  در را فراموش نکنید، زیرا آنها واقعاً می توانند ظاهری را که می خواهید ایجاد کنید را بهبود بخشند

 در این مقاله نحوه بازسازی انواع  دستگیره های درب را بررسی می کنیم که به دلیل کثیفی یا فرسودگی  از چشم شما افتاده اند و شاید نیاز بع تعویض دارند

مطمئناً می‌توانید دستگیره‌های قدیمی‌تان را با دسته‌های جدید جایگزین کنید، اما اگر می‌خواهید پول خود را ذخیره کنید و از هزینه های زیاد اجتناب کنید، نکاتی که در اینجا با شما به اشتراک می‌گذاریم عمل کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

بازسازی و جلادادن دستگیره های درب مسی و برنجی

دستگیره های برنجی و مسی متریالی هستند که در دب های قدیمی بیشتر استفاده می‌شوند و در عین حال برای سبک های مدرن و امروزی نیز حال وهوای خاصی می‌بخشند.

 هر دو مواد مستعد کدر شدن هستند، با این حال با استفاده از یک گریس بی رنگ میتوانید به بازسازی لایه بیرونی دستگیره کمک کرده باشید.

نحوه بازسازی دستگیره های فلزی با پوشش برنجی

 برای جلا دادن دستگیره های برنجی یک فرمول کاملا ساده خانگی وجود دارد مقداری آب، سرکه و نمک را با درصد مساوی مخلوط کنید و با استفاده از یک دستمال مشغول نظافت درب ها شوید.

در هنگام نظافت دستگیره های فلزی با روکش برنجی یک مقدار احتیاط بیشتری به خرج دهید تا به پوشش و آبکاری بالایی آسیبی وارد نشود و بهتر است برای دستگیره های که آبکاری شدن از محلول غیر اسیدی (محلول بازی) مانند آب و صابون استفاده کنید وبه آرامی آن ها را نظافت کنید

 در اغلب موارد، بهتر است دستگیره‌های درهای مسی و برنجی لاک‌ وآبکاری شده را به همان شکلی که هستند بگذارید، اما اگر بخشی از آن فرسوده و خراب شده است، می‌توانید لاک قسمت های باقی مانده را جلا بخشید.

بازسازی دستگیره های درب کروم براق

دستگیره‌های درب کروم معمولاً به عنوان دستگیره داخلی استفاده می‌شوند و ممکن است به مرور زمان کدر شوند. بدیهی است که سطح براق بالای آنها همه چیز را نشان می دهد، بنابراین باید دستگیره های کرومی درب را کاملا تمیز کنید.

باز هم، یک ترکیب خانگی وجود دارد که می‌توانید برای دستگیره‌های کرومی خود ایجاد کنید، که برای نظافت و بازسازی دستگیره های کروم یک روش کاملا موثر است

  •  مقدار کمی آب لیمو و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید 
  • یک مقدار کمی از محلول را به روی دستگیره ها بمالید
  • بگذارید 2 تا 3 دقیقه در جای خود بماند
  • با یک پارچه نرم پاک کنید
  • با آب گرم بشویید

بازسازی دستگیره درب کروم

 به طور معمول، اگر دستگیره‌های درهای کرومی داخلی با خراش‌های عمیق دارید، باید آن‌ها را تعویض کنید زیرا با مرور زمان خط و خش های جزئی بزرگ شده و ظاهری کثیف برای دستگیره ها و درب ها به وجود می‌آورد، با این حال، خراش‌های ریز را می‌توان به خوبی با یک پارچه و مقداری پولیش رفع کرد.

بازسازی دستگیره های استیل ضد زنگ

یکی از کدل های محبوب دستگیره برای همه افراد و همچنین ما ایرانی ها دستگیره های استیل و ضد زنگ است. هنگام تمیز کردن فولاد ضد زنگ، مهم است که از پاک کننده های قوی استفاده نکنید که ممکن است به سطح دستگیره های درب شما آسیب برساند. به این ترتیب، هرگز نباید از هیچ یک از مواد زیر استفاده کنید.

  • هر محصول پاک کننده ای که حاوی کلر یا سفید کننده باشد 
  • سمباده های زبر
  • محصولات اسیدی مانند پاک کننده اجاق گاز و همه منظوره

 کاری که اصلا نمیخواهید انجام بدید اسن است که به روکش دستگیره های استیل خود آسب وارد کنید. 

تمیز کردن فولاد ضد زنگ

ساده ترین راه برای تمیز کردن آرام دسته های فولادی ضد زنگ با یک پارچه نرم و آب گرم و صابون است. پس از آن، شما باید به طور کامل آبکشی کنید. 

بازسازی دستگیره درب پلاستیکی UPVC

دستگیره های به عنوان یکی از مستحکم ترین و ماندگارترین دستگیره های درب و پنجره شناخته می‌شوند و اغلب دارای رنگ سفید هستند که به خاطر آن کثیفی ها فورا مشخص و پیدا می‌شود.

هنگامی که لایه نازک پوشش روی UPVC کدر شد، شاید باید موارد زیر را امتحان کنید: 

  • آب داغ را با سرکه به نسبت 4:1 مخلوط کنید 
  • آن را به یک بطری اسپری اضافه کنید و به مقدار زیاد روی دسته اسپری کنید 
  • حدود 10 دقیقه در جای خود بگذارید 
  • با یک پارچه نرم خشک کنید

 نظافت دستگیره درب یو پی وی سی

اگر در دستگیره های درب یو پی وی سی خود فرورفتگی یا خراش عمیقی دارید، با عرض پوزش باید بگوییم که به دنبال خرید دستگیره جدید باشید.

دستگیره های درهای آسیب دیده خود را به شکوه سابق بازگردانید!

همانطور که مشاهده و مطاله کردید برای تمیز کردن و بازسازی هر نوع دستگیره ای روش و راه حلی وجود دارد که باید با توجه به جنس و مدل دستگیره از این روش ها استفاده کنید.

با این حال ممکن است دستگیره های درب دچاری خرابی زیادی شده  باشند در این حالت خرید و جایگزینی مدل جدید گزینه بهتری است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نحوه بازسازی و تعمیر دستگیره درب" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نحوه بازسازی و تعمیر دستگیره درب"، کلیک کنید.