همه چیز در مورد قارچ گانودرما

قارچ گانودرما چیست؟

قارچ Ganoderma با نام علمی Ganoderma Lucidum از گونه قارچ های قرمز است. بر خلاف باور عمومی، همه قارچ های قرمز سمی نیستند. قارچ گانودرما یکی از کامل ترین مواد غذایی در جهان است که ارزش تغذیه ای و درمانی بسیاری دارد. Ganoderma Lucidum از شاخه قارچ های چتری است که در طبعت بر روی چوب و تنه درختان رشد می کند. گانودرما با حدود 80 گونه مختلف، گیاهی وحشی و خودرو در طبیعت است که این روزها در مزارع پرورش قارچ نیز با تکنیک های ویژه تولید می شود.

همه چیز در مورد قارچ گانودرما

گانودرما بافتی چوبی، براق و صیقلی داشته و از نظر ظاهری با قارچ دکمه ای تفاوت بسیاری دارد. قسمت هاگدان گیاه شبیه به کلیه انسان و به رنگ قهوه ای- قرمز است که در لبه های قارچ، کمرنگ تر می شود. قهوه گانودرما دکتر بیز از هزاران سال پیش در طب سنتی آسیای شرقی مورد استفاده بوده است. Genoderma به عنوان قارچ Reishi در طب سنتی ژاپن از گیاهان قابل احترام شمرده شده است. مردم ژاپن به آن  رِیشی به معنی پادشاه گیاهان دارویی لقب داده اند. قارچ گانودرما  یا lingzhi در چین نمادی از سلامتی و طول عمر به همراه شادی و اقبال در زندگی بوده و بیش از 2000 سال است که برای درمان پزشکی استفاده می شود.

گانودرما زمانی تنها برای امپراطوران و بزرگان استفاده می شد و در اختیار عموم مردم قرار نداشت. ثروتمندان در دوران باستان با امید جاودانگی و آرامش، از نوشیدنی گانودرما استفاده می کردند. در چین باستان از گانودرما با عناوینی همچون “گیاه توانمندی معنوی” و “قارچ ده ساله” یاد می کردند. در باور چین باستان نوشیدن معجونی از قارچ گانودرما ، جاودانگی و طول عمر را به ارمغان می آورد. در حال حاضر گانودرما در سراسر جهان شناخته شده  و در طب سنتی این گیاه شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی به کار می رود و معجونی شفابخش است. در ادامه اطلاعات بیشتری از خواص گانودرما و ارزش تغدیه ای آن برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.

در این مقاله قصد داریم به طور اجمالی شما را با قهوه فوری سوپریم حاوی عصاره قارچ گانودرما و جینسینگ و خواص آن آشنا کنیم. همچنین شما می توانید برای اطلاع دقیق از نحوه مصرف، مشاهده قیمت و سفارش و یا خواص قارچ گانودرما به صفحات زیر مراجعه نمایید. قارچ گانودرما لوسیدوم که به عنوان قارچ ریشی هم شناخته می شود یک قارچ با طعمی تلخ است که بیش از دو هزار سال در طب سنتی چینی ها در درمان شرایط مختلف به کار رفته می رود.  این قارچ که جزو قلیایی ترین مواد غذایی در جهان است، ارزش تغذیه ای بسیار زیادی دارد و پیشینه استفاده از این قارچ در طب سنتی به بیش از 2000 سال پیش بازمی گردد. نام علمی آن گانودرما لوسیدوم است و گونه ای از قارچ های قرمز محسوب می شود.

هم ساقه و هم کلاهک این قارچ در برگیرنده موادی به نام بتاگلوکان هاست که می تواند قدرت سیستم ایمنی را بهبود ببخشد.  افراد ثروتمند در دوران باستان از این قارچ شگفت انگیز به امید آرامش استفاده می کردند. در حال حاضر به این قارچ پادشاه گیاهان گفته می شود. گانودرما می تواند سلامت و طول عمر افراد را بیشتر کند. این قارچ سال هاست که در طب چینی برای درمان بیماری های مختلفی همچون درد بدن، سرطان و بیماری کبدی مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر تا به حال با سلطان گیاهان دارویی آشنا نشده اید بهتر است هر چه زودتر سراغ قارچ خوراکی دارویی گانودرما لوسیدوم بروید که منبعی غنی از انواع موادی است که برای بدن شما لازم و ضروری می باشند. سابقه ی استفاده ی بشر از قارچ گانودرما لوسیدوم به هزاران سال قبل برمی گردد.

زمانی که مردمان سرزمین های چین، ژاپن، تایوان، کره و… در جنگل های انبوه بلوط با قارچ های کلاهک پهنی روییده بر تنه های درختان فروافتاده و مرده ی بلوط روبرو شدند و پس از تشخیص سمی نبودن آن قارچ قرمز رنگ ترد با طعمی شگفت انگیز را وارد حوزه ی آشپزی ها و سپس دارویی خود نمودند. قارچ گانودرما لوسیدوم را پادشاه گیاهان دارویی می دانند از این رو که دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی و طول عمر انسان می باشد. در واقع امروزه پزشکان و محققان پس از سال ها درس و بحث و تحقیق روی خواص بی نظیر این قارچ و ترکیبات موثری که در آن نهفته است و با توجه به تجربیات طب سنتی مشرق زمین به این نتیجه رسیده اند که راز طول عمر ژاپنی ها و… همه و همه در استفاده ی آنها از این قارچ در آشپزی ها و صنایع دارویی و درمانگریشان است.

از این روز است که خواص معجزه آسای این قارچ همچون یک کیمیای شناخته شده امروزه در سراسر کره ی زمین درحال گسترش است و افراد برای درمان انواع بیماری ها ترجیح می دهند به جای داروهای شیمیایی از قارچ گانودرما لوسیدوم بهره ببرند. اگر شما نیز نام ماسالا دکتر بیز را شنیده باشید، به دنبال پاسخ این سوال خواهید بود که ماسالا دکتر بیز چیست و چه فوایدی دارد؟ شاید تصور کنید که تمامی قارچ های قرمز سمی و مضر هستند؛ اما اینطور نیست. گانودرما نوعی قارچ قرمز رنگ است که امروزه در سراسر جهان شناخته شده و دارای مصارف خوراکی و دارویی است؛ چراکه خواص بسیاری دارد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با این قارچ آشنا شده و به ارزش غذایی، فواید و کاربرد آن پی ببرید.

گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما (Ganoderma Mushrooms) به صورت خودرو بر روی تنه درختان و بافت های چوبی ایجاد می شود اما در سال های اخیر در مزارع پرورش قارچ کشت می شود. این قارچ دارای 80 گونه مختلف است که ظاهری متفاوت از قارچ های چتری دارد. شکل هاگدان گیاه، شبیه به کلیه انسان است و رنگ قرمز یا قهوه ای دارد. طبع گانودرما سرد و تر بوده و حاوی 400 ماده غذایی ارزشمند است. این قارچ خواص درمانی بسیاری دارد و از گذشته در کشورهای آسیای شرقی جایگاه ویژه ای در طب سنتی داشته است. مردم ژاپن در گذشته این قارچ را به عنوان پادشاه گیاهان دارویی می شناختند و برای آن ارزش زیادی قایل بوده اند. در آن زمان استفاده از گانودرما تنها برای پادشاهان و بزرگان فراهم بوده است و مردم عادی به آن دسترسی نداشتند.

خواص دارویی قارچ گانودرما

استفاده از طبیعت درمانگر برای پیشگیری از بیماری ها و مداوای مشکلات جسمی و روحی موضوع تازه ای نیست. طبیعت شگفتی های بسیاری دارد که تا کنون بخشی از آن توسط بشر شناخته شده و قسمت اعظم آن ناشناخته مانده است. در قرن حاضر بشر رویکردی دوباره به طبیعت و معجزات آن داشته و در سراسر دنیا کمپین های حمایتی برای مصرف فرآورده های طبیعی، ارگانیک  گیاهی دایر شده است. در این میان انواع قارچ به عنوان ارزشمندترین ماده غذایی در طبیعت شناخته شده و تحقیقات گسترده ای بر روی خواص قارچ صورت گرفته است. در چین باستان از قارچ گانودرما برای درمان بیماری های زیادی استفاده می شد و آن را ترکیبی برای افزایش طول عمر و جوانی می دانستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همه چیز در مورد قارچ گانودرما" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همه چیز در مورد قارچ گانودرما"، کلیک کنید.