«پژوهشکده توسعه کالبدی» می‌تواند راهگشای مشکلات استان باشد

«پژوهشکده توسعه کالبدی» می‌تواند راهگشای مشکلات استان باشد

به گزارش خبرنگار هانسی از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، مسلم حدیدی در نشست با محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در محل برج فناوری استان، با اشاره به جهش فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در ۲سال گذشته، اظهار کرد: طی این مدت هشت ساختار فناورانه جدید در سازمان ایجاد شده است و هدف‌گذاری برای ورود به بازارهای بین المللی هم انجام شده است.

وی افزود: از سوی مرکز ارتباطات بین‌المللی جهاد دانشگاهی، مجوز فعالیت سازمان کرمانشاه به عنوان مسئول پیگیری برای صدور محصولات دانش بنیان و ارائه خدمات فنی و مهندسی و پزشکی به کشور عراق را صادر کرده است.

حدیدی از تدوین برنامه راهبردی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته جهش قابل توجهی در حوزه فناوری و نوآوری استان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: علی رغم حجم بالای فعالیت‌های سازمان، میزان تخصیص اعتبارات با فعالیت‌های صورت گرفته متناسب نیست و شاهد هستیم که پارک علم و فناوری کرمانشاه و پژوهشکده توسعه کالبدی ردیف اعتباری در بودجه دارند و اعتبارات آنها بسیار ناچیز است.

حدیدی اضافه کرد: پژوهشکده توسعه کالبدی که یکی از مراکز مهم تحقیقاتی استان محسوب شده و بسیاری طرح های ارزشمند از دل آن بیرون آمده، امسال تنها هشت میلیارد ریال اعتبار برای آن لحاظ شده است و این درحالی است که پژوهشکده هایی با رویکردهای مشابه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشته‌اند.

وی گفت: پژوهشکده توسعه کالبدی یکی از مهم ترین مراکز مطالبه‌گری استان در حوزه اقتصادی و اجتماعی است و بسیاری طرح‌های آن به رفع مشکلات استان منجر شده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه بیان کرد: تدوین سند مسئله‌شناسی استان و سند توسعه خارجی از اقدامات مهم پژوهشکده توسعه کالبدی استان است.

حدیدی گفت: پژوهشکده توسعه جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه‌ مسائل و مشکلات استان ورود کرده و با ارائه راهکار عملیاتی به دستگاه‌های مربوطه گام اساسی و مهم در جهت رفع مشکلات استان بردارد.

پیگیر راه اندازی مجتمع فرآورش قیرطبیعی در استان هستیم

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در بخش دیگر صحبت‌های خود از هدف‌گذاری این نهاد برای راه اندازی مجتمع فرآورش قیرطبیعی در استان خبر داد و اظهار کرد: کرمانشاه منبع غنی ذخایر قیرطبیعی کشور است و این محصول ارزشمند بدون فرآوری از استان خارج می شود.

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام فروشی و برای حفظ این سرمایه ارزشمند استان، سازمان جهاددانشگاهی اقدام به فرآوری این ماده معدنی باارزش کرده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: در گام اول توانستیم از قیرطبیعی، کربن فعال تولید کرده واین محصول را به مرحله تولید نیمه صنعتی برسانیم، در حال حاضر نیز تولید سه فرآورده ارزشمند دیگر از قیرطبیعی را هم در دستور کار داریم که تولید این محصولات در مقیاس آزمایشگاهی با موفقیت صورت گرفته است.

حدیدی گفت: با توجه به این اقدامات و پیگیری برای تولید این سه فرآورده در نظر داریم یک مجتمع فرآورش قیرطبیعی در استان راه اندازی کنیم.

حدیدی ادامه داد: این مجتمع یک نیاز ضروری برای استان است و اگر حمایت های لازم صورت گیرد، با راه اندازی این مجتمع تا حد زیادی از خام فروشی قیرطبیعی استان جلوگیری می شود.

اجرای ۱۶۰ طرح در پژوهشکده توسعه کالبدی جهاددانشگاهی کرمانشاه

دکتر خلیل جلیلی معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله پژوهشکده توسعه کالبدی گفت: علی رغم اقدامات و فعالیت های بسیار شاخص و اثرگذار این پژوهشکده، اعتبار سالانه آن حدود هشت میلیارد ریال است و این درحالی است که پژوهشکده‌هایی با سطح فعالیت کمتر بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در پایان از انجام بیش از ۱۶۰ طرح در این پژوهشکده خبر داد و گفت: در این پژوهشکده ساختارهایی مانند مرکز هم اندیشی توسعه استان، مرکز تجاری سازی نتایج تحقیقات و مرکز کسب و کارهای خانگی شکل گرفته که هرکدام راهگشای بسیاری مشکلات در استان بوده‌اند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«پژوهشکده توسعه کالبدی» می‌تواند راهگشای مشکلات استان باشد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«پژوهشکده توسعه کالبدی» می‌تواند راهگشای مشکلات استان باشد"، کلیک کنید.