کالاهای گمرکاتی آذربایجان شرقی به ۱۰۲ کشور صادر می‌شوند – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

کالاهای گمرکاتی آذربایجان شرقی به ۱۰۲ کشور صادر می‌شوند - خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری هانسی، صادق نامدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: حجم صادرات و واردات استان در این مدت یک میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار بوده که ۷۸۳ میلیون دلار آن صادرات و ۷۷۶ میلیون دلار آن واردات بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات استان از طریق گمرک‌های تبریز، جلفا و سهلان انجام شده است، گفت: مقصد کالای صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی ۱۰۲ کشور بوده و کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق در رتبه‌های اول تا سوم مقصد صادراتی قرار دارند.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی به حجم واردات از طریق گمرکات استان در پنج ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۷۶ میلیون دلار کالا از ۵۲ کشور به مقصد استان بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

نامدار ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی استان مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی، ماشین آلات و کشنده‌ها هستند که بیشتر از کشورهای ترکیه، امارات، چین، آلمان و ژاپن وارد گمرکات استان شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کالاهای گمرکاتی آذربایجان شرقی به ۱۰۲ کشور صادر می‌شوند – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کالاهای گمرکاتی آذربایجان شرقی به ۱۰۲ کشور صادر می‌شوند – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.