کمرنگ شدن مهاجرت با توجه به قابلیت دانشجویان در دستیابی به فناوری ها 

در گفت وگو با هانسی مطرح شد؛

کمرنگ شدن مهاجرت با توجه به قابلیت دانشجویان در دستیابی به فناوری ها 

سرپرست دانشگاه علم و صنعت گفت: باید قابلیت و توانایی دانشجویان در دستیابی به فناوری ها را نشان دهیم، این عاملی می تواند امید آنها را برای ماندن در ایران افزایش دهد. 

داود یونسیان سرپرست دانشگاه علم و صنعت در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری درباره حمایت از دانشجویان و نخبه ها برای جلوگیری از مهاجرت آنها اظهار کرد: اثر گفتار بر پیشگیری از مهاجرت کمتر از کار های عملی است؛ عملیات وعده صادق باعث ایجاد امید در کشور شد که حاصل آن تلاش دانشگاهیان کشور بوده است. باید قابلیت و توانایی دانشجویان در دستیابی به فناوری ها را نشان دهیم، در اینصورت چنین عاملی می تواند امید آنها را برای ماندن در ایران افزایش دهد. 

سرپرست دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه مسیله دیگر برای ماندگاری دانشجویان در کشور مربوط به اشتغال است؛ تاکید کرد: فراهم کردن بستر پایدار برای اشتغال فارغ التحصیلان از طریق ارتباط موثرتر با صنعت در این راستا مهم است. اختصاص تسهیلاتی در قالب ارایه وام ها و حمایت از خانواده ها که در ابتدای زندگی جوانان باعث دلگرمی بیشتر قشر جوان برای سرمایه گذاری در داخل کشور خواهد شد. 

یونسیان درباره برنامه های سال جدید دانشگاه اظهار کرد: شعار «توسعه همه جانبه و متوازن و هوشمند دانشگاه» برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را ترسیم کرده ایم که در قالب رشد فناوری و توسعه پارک های علم و فناوری، ایجاد دفاتر تخصصی ارتباط با صنعت و ایجاد رشته ها و دانشکده های جدید با توجه به نیاز های کشور در دستور کار قرار داده ایم. 

وی افزود: در حوزه فرهنگ فعالیت های زیربنایی و روبنایی جدید را با توجه به رویکرد های جدید جوانان برنامه ریزی خواهیم کرد و از معاونت های مختلف درخواست داریم تا برنامه های خود را که بر اساس شعار دانشگاه تدوین کرده اند عملیاتی کنند. 

یونسیان تصریح کرد: حمایت و تحیکم خانواده ها در برنامه های اصلی دانشگاه علم و صنعت ایران قرار دارد؛ چرا که خود را دانشگاه دوستدار خانواده تلقی می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کمرنگ شدن مهاجرت با توجه به قابلیت دانشجویان در دستیابی به فناوری ها " هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کمرنگ شدن مهاجرت با توجه به قابلیت دانشجویان در دستیابی به فناوری ها "، کلیک کنید.