۱۶۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد

۱۶۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار هانسی کرمانشاه، اظهار کرد: در سه‌ ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۱۶۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی با اخذ حکم قضایی تعداد ۸۵ فقره به مساحت ۵۵ هکتار از عرصه‌های منابع‌طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت از دست متخلفین خلع و به اراضی ملی بازگردانده شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس قانون هرگونه تغییرکاربری، تخریب‌ و تصرف و ساخت وساز در اراضی که جز منابع‌طبیعی است ممنوع است، همچنین هرگونه قطع، آتش زدن، ریشه‌کن‌ کردن درختان جنگلی و گونه‌های گیاهی مرتعی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

نجفی در پایان اضافه کرد: از اهم‌ اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی می‌توان به گشت و مراقبت مستمر نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع‌طبیعی، احداث ۳۷۵ کیلومتر خط تنسیق بین اراضی ملی و زراعی، انجام اقدامات فرهنگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، جهت جلب مشارکت مردمی در راستای کاهش عوامل تخریب و برقراری تلفن ارتباط مردمی ۱۵۰۴ بصورت شبانه‌روزی برای اخذ گزارشات مردمی آماده است.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۱۶۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۱۶۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد"، کلیک کنید.