۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی علوم پزشکی کردستان فعال است – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی علوم پزشکی کردستان فعال است - خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

فرزام بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار هانسی اظهار کرد: خدمات آزمایشگاهی یکی از نیازهای مردم است که دسترسی به آن زمینه ایجاد سلامت و بهداشت مردم را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: این آزمایشگاه در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن و صرف زمان زیاد برای ساکنان مناطق دور دست و صعب‌العبور وجود آزمایشگاه سیار در استان کردستان یک ضرورت بود و بر همین اساس این آزمایشگاه بهداشت در استان راه‌اندازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: این آزمایشگاه سیار دارای امکانات سانتریفیوژ، فتومتری، میکروسکوپ، منبع ذخیره برق، و مواد مصرفی است.

بیدارپور یادآور شد: آزمایشگاه سیار می‌تواند در مواقع ضروری خدمات خود را به مناطق کم برخوردار استان ارائه دهد.

وی تصریح کرد: وجود آزمایشگاه سیار در کردستان به تقویت نظام شبکه آزمایشگاه‌های بهداشت استان کمک می‌کند و می‌تواند در زمان وقوع اپیدمی‌ها، طغیان‌های احتمالی، بلاهای طبیعی، خدمات آزمایشگاهی و سایر موارد مورد نیاز به مردم خدمت‌رسانی کند.

وی اضافه کرد: خودروی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان به صورت ون بنز در صورت اعلام موارد اورژانسی در استان فعالیت می‌کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی علوم پزشکی کردستان فعال است – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی علوم پزشکی کردستان فعال است – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.