8855 ازدواج سال گذشته در اردبیل ثبت شده است – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

8855 ازدواج سال گذشته در اردبیل ثبت شده است - خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

وحید خلوصی در گفت و گو با خبرنگار هانسی، اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال جاری شاهد افزایش 6 درصدی ازدواج در اردبیل هستیم.

وی با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 8 هزار و 856 ازدواج در اردبیل ثبت شده که از این تعداد 8 هزار و 350 ازدواج شهری و 506 ازدواج نیز روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میانگین سن ازدواج در استان برای بار زوج 28 سال و برای زوجه 22 سال است که نسبت به میانگین سن کشوری در رتبه پایین تری قرار داریم.

خلوصی با اشاره به پایین بودن سن ازدواج در اردبیل تصریح کرد: بنابر اعلام مرکز رصد جمعیت حدود 62.5 درصد از ازدواج ها مربوط به زوجین همسن و 12.82 درصد مربوط به زوج بزرگتر از زوجه و حدود 2.9 درصد مربوط به زوجه بزرگتر از زوج است.

وی بیان کرد: در دو ماهه ابتدای سال جاری یک هزار و 609 ازدواج در اردبیل ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6.2 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: از این میزان 94 درصد ازدواج شهری و 6 درصد روستایی است و به طور متوسط روزانه 26 ازدواج در اردبیل ثبت شده است.

خلوصی گفت: نرخ عمومی ازدواج 6.6 در هزار نفر است که از میانگین نرخ عمومی کشور که 5.7 است رقم مناسبی است.

وی همچنین بیان کرد: استان اردبیل رتبه 8 ازدواج در کشور را دارد که میانگین سن ازدواج برای زوج 30.93 سال و برای زوجه 24.79 سال ثبت شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "8855 ازدواج سال گذشته در اردبیل ثبت شده است – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "8855 ازدواج سال گذشته در اردبیل ثبت شده است – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.