لزوم تامین زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع تبدیلی خنداب – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

لزوم تامین زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع تبدیلی خنداب - خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری هانسی، نادرقلی ابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان خنداب اظهار کرد: حداقل امکانات بهداشتی، رفاهی، اشتغال و معیشت باید برای مردم فراهم شود و در این راستا تمام ظرفیت ها به کار گرفته شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع اعتباری گفت: با افزایش بهره وری، کاهش 50 درصدی آب، استفاده از صنایع تبدیلی می توان ارزش افزوده ایجاد کرد و برای افق بلندمدت و ثروت های موجود از جمله آب، خاک و هوا در شهرستان خنداب تدابیری اندیشیده شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ثروت های زیرزمینی شامل معادن و منابع در شهرستان خنداب وجود دارد همچنین رودخانه قره چای، رگ حیاتی و منطقه شرا، بهترین حوزه پتانسیل تولیدات کشاورزی در این شهرستان است.

ابراهیمی گفت: اکنون تمام شرایط بر باغداری متمرکز شده است، در حالی که باغداری یکی از صنایع نوین تولید و اشتغال است و بالغ بر 10 برابر ارزش تولیدات کشاورزی پس از تولید است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است نظام مسایل شهرستان خنداب به تفکیک تک تک روستاها استخراج شود و در برنامه های هفتم توسعه و کارگروه توسعه اقتصادی مورد بحث و گفت وگو قرار گیرد همچنین باید مسایل و چالش های حوزه تقنینی و آیین نامه ای مشخص شود.

ابراهیمی افزود: 80 درصد اعتبارات ملی و تنها 20 درصد استانی است، بنابراین برای دریافت اعتبارات ملی مدیران استان باید با قدرت این مهم را پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: 20 میلیارد تومان اعتبار برای تقاطع غیرهمسطح شهرستان خنداب دریافت شده و باید در ابلاغ اعتبار تسریع شود و پرداختی اعتبار سالن آمفی تیاتر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز انجام شده و باید پیگیر ابلاغیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی شهرستان خنداب جاده دسترسی و بخش کشاورزی است، افزود: باید تمام علم و نوآوری وارد بخش کشاورزی شود، در غیر این صورت ابرچالش ما آب خواهد بود و با استفاده از شیوه های قبل نمی توان کشاورزی را ادامه داد.

وی امنیت غذایی را پیش نیاز امنیت ملی دانست و گفت: براساس قانون باید در 25 محصول خودکفا باشیم از این رو باید بتوانیم غذا را تامین و با حداقل نهاده ها تولید داشته باشیم تا اقتدار ملی حفظ شود.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب با بیان اینکه توسعه اشتغال، نیازمند توسعه شهرک های کشاورزی و گلخانه است، گفت: زیرساخت های لازم برای توسعه شهرک های کشاورزی، شیلاتی و صنایع تبدیلی از اولویت های اساسی این شهرستان است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: انگور به عنوان کشت فرهنگی و بومی شهرستان خنداب است و باید زنجیره تولید انگور پیش و پس از تولید، صادرات و ارزآوری لحاظ شود چرا که محصولات باغی به ویژه انگور نیازمند پایانه صادراتی هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم تامین زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع تبدیلی خنداب – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم تامین زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع تبدیلی خنداب – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.