فراخوان جایزه‌ «غزل پارسی» – هانسی

فراخوان جایزه‌ «غزل پارسی» - هانسی

فراخوان دومین دوره جایزه‌ «غزل پارسی» منتشر شد.

به گزارش هانسی، دبیرخانه این رویداد ادبی، در فراخوان خود آورده است: «غزل یکی از اصلی‌ترین میراث‌های زبان پارسی در طول بیش از هزار سال است. میراث‌داری که بی‌گمان نقشی بی‌بدیل و چشم‌گیر در شکل‌گیری و ماندگاری زبان پارسی و هویت ایرانی داشته است. به احترام این جایگاه و با هدف بزرگداشت غزل آوانگارد، پیشرو و نوآور پارسی، دبیرخانه‌ دومین جایزه‌ی غزل پارسی، از ناشران و غزل‌سرایان گرامی فارسی زبان در سراسر جهان دعوت می‌کند تا در صورت تمایل آثار خود را به دبیرخانه‌ این جایزه ارسال کنند.

براساس این فراخوان جایزه در سه بخش: کتاب سال غزل پارسی، شاعران بدون کتاب و یک عمر غزل پارسی برگزار می‌شود.

شرایط شرکت در بخش کتاب به این شرح اعلام شده است:

– کتاب باید در بازه‌ی زمانی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ چاپ شده باشد.

– لازم است لااقل ۷۰% کتاب در یکی از شکل‌های شعر منظوم (غزل ، چهارپاره ، مثنوی ، غزل-چهارپاره، فراقالبی و…) و به زبان فارسی باشد.

-جایزه محدود به کتاب‌های چاپ شده در کشور ایران نبوده و کتاب می‌تواند در هر جغرافیایی چاپ شده باشد.

– الزامی است کتاب توسط ناشر قانونی، به صورت کاغذی چاپ شده باشد و کتاب‌های الکترونیکی مشمول جایزه نمی‌شود.

-ناشر یا شاعر می‌تواند در مرحله‌ی نخست فایل پی‌دی‌اف کتاب کامل (در بر گیرنده ی طرح جلد و شناسنامه و متن کامل و خوانای کتاب) را در اپلیکیشن های تلگرام و واتساپ به شماره  دبیرخانه ۰۰۹۸۹۳۳۳۱۴۵۹۶۸ و یا ایمیل persian.sonnet.award۲۰۲۴@gmail.com ارسال کنند و در صورت برگزیده شدن در مرحله‌ نخست، پنج نسخه‌ کاغذی آن را به نشانی دبیرخانه‌ جایزه بفرستد.

مهلت ارسال کتاب‌ها تا ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ است.

 همچنین شرایط بخش شاعران بدون کتاب به این شرح است:

 – هر شاعر می‌تواند ۵ اثر خود در هر یک از شکل‌های شعر منظوم (غزل، چهارپاره، مثنوی، غزل-چهارپاره،, فراقالبی…) در قالب پی‌دی‌اف را در اپلیکیشن های تلگرام و واتساپ به شماره و ایمیل ذکر شده ارسال کند.

– موضوع شعرهای ارسالی آزاد است.

– شرکت‌کنندگان این بخش باید تاکنون کتابی چاپ نکرده باشند.

– مهلت فرستادن شعرها تا ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ است.

در بخش یک عمر غزل نیز فراخوانی وجود نداشته و هیئت داوران با توجه به ملاک‌ها و شاخص‌های علمی و ادبی، به یکی از بزرگان و پیشکسوت‌هایی که عمری در راستای اعتلای غزل پارسی تلاش کرده‌اند، ادای احترام می‌کند. 

شرکت در جایزه محدودیت سنی نداشته و موضوع جایزه نیز، آزاد است.

 پایان خبر هانسی 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فراخوان جایزه‌ «غزل پارسی» – هانسی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فراخوان جایزه‌ «غزل پارسی» – هانسی"، کلیک کنید.