تحلیل قیمت و کیفیت کولر گازی گری و رقیبانش

 تابستون که میاد همه دنبال یه راه خنک و راحت برای خونه یا دفترشون می گردن توی بازار کولرهای گازی برندهای مختلفی هستن که رقابت شدیدی با هم دارن یکی از این برندها که خیلی سر و صدا کرده گری (Gree) هست من هم وقتی خواستم کولر گازی بخرم با کلی تحقیق و پرس وجو به این برند رسیدم اما آیا واقعاً ارزش خرید داره؟ توی این مقاله تجربه شخصیم از خرید و استفاده از کولر گازی گری رو با شما به اشتراک می ذارم و اون رو با رقیب هاش مقایسه می کنم.

تجربه خرید و نصب کولر گازی گری

وقتی تصمیم به خرید کولر گازی گرفتم خیلی از برندها رو بررسی کردم کولر ۳۶۰۰۰ GREE برند گری به خاطر قیمت مناسب و نظرات خوبی که در موردش بود نظرم رو جلب کرد بعد از کمی تحقیق مدلی رو انتخاب کردم که توانایی خنک کردن فضای ۳۰ متر مربعی رو داشته باشه مراحل نصب به راحتی انجام شد و تیم نصاب حرفه ای به نظر می اومد.

تحلیل قیمت و کیفیت کولر گازی گری و رقیبانش

عملکرد کولر گازی گری در خنک کنندگی

نصب که انجام شد اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد سرعت خنک کنندگی این کولر بود تقریباً ده دقیقه طول کشید تا کل اتاق رو خنک کنه یکی از ویژگی های مثبت گری کم صدا بودنش هست حتی شب ها هم بدون اینکه صدای آزاردهنده ای داشته باشه کار می کنه.

مصرف انرژی کولر گازی گری

یه نکته مهم دیگه که خیلی از ماها بهش اهمیت می دیم مصرف انرژی هست کولر گازی گری برچسب انرژی A++ داشت که نشون می ده تو مصرف برق اقتصادی عمل می کنه با این حال وقتی قبض برق رسید یه کم نگران شدم درست بود که مصرفش نسبت به کولرهای قدیمی پایین تر بود اما باز هم انتظار هزینه کمتری داشتم.

مقایسه با رقبا: گری در برابر سامسونگ و ال جی

بعد از یه مدت استفاده از گری کنجکاو شدم که بدونم آیا انتخابم درست بوده یا نه یکی از دوستانم یه کولر سامسونگ داشت و یکی دیگه از ال جی استفاده می کرد تصمیم گرفتم که عملکرد این سه برند رو مقایسه کنم.

کیفیت خنک کنندگی

سامسونگ و ال جی هم عملکرد خوبی داشتن سامسونگ خیلی سریع تر از گری فضا رو خنک می کرد ولی صدای فنش کمی بلندتر بود ال جی هم در خنک کنندگی به خوبی عمل می کرد ولی یه خورده زمان بیشتری می برد تا به دمای مطلوب برسه.

مصرف انرژی

تو این زمینه ال جی از بقیه بهتر بود قبض برق دوست من که ال جی داشت از همه پایین تر بود سامسونگ هم مصرف انرژی مشابه گری داشت ولی با توجه به کیفیت خنک کنندگی بالاتر می شه گفت ارزش خرید بیشتری داشت.

جدول مقایسه کولرهای گازی

برند

توان خنک کنندگی

میزان صدا

مصرف انرژی

قیمت تقریبی

گری

متوسط

کم

A++

۲۰ میلیون تومان

سامسونگ

بالا

متوسط

A+

۲۵ میلیون تومان

ال جی

متوسط

کم

A+++

۲۸ میلیون تومان

مشکلات فنی کولر گازی گری و نحوه رفع آن ها

بعد از حدود سه ماه استفاده یه مشکل کوچیک برام پیش اومد کولر گازی شروع به نشت آب کرد با یه جستجوی ساده فهمیدم که این مشکل می تونه به خاطر انسداد لوله تخلیه آب باشه.

مراحل رفع مشکل:

  1. قطع برق کولر: قبل از هر کاری مطمئن بشید که کولر از برق کشیده شده.
  2. باز کردن پنل جلو: پنل جلویی کولر رو با دقت باز کنید تا به لوله تخلیه دسترسی داشته باشید.
  3. تمیز کردن لوله تخلیه: لوله تخلیه رو با فشار آب یا هوا تمیز کنید مطمئن بشید که هیچ مانعی در داخلش وجود نداره.
  4. بازگشت به وضعیت قبلی: بعد از تمیز کردن پنل رو دوباره ببندید و کولر رو روشن کنید تا ببینید مشکل حل شده یا نه.

این روش ساده مشکل نشت آب رو به راحتی حل کرد.

نتیجه گیری: آیا کولر گازی گری ارزش خرید داره؟

اگر دنبال یه کولر گازی با قیمت مناسب و عملکرد خوب هستید گری می تونه انتخاب مناسبی باشه البته اگر هزینه برق براتون مهمه شاید بهتر باشه یه نگاهی هم به برندهای دیگه مثل ال جی بندازید که مصرف انرژی بهینه تری دارن اما در کل گری به عنوان یه گزینه اقتصادی انتخاب خوبی محسوب می شه.

بخش پرسش و پاسخ:

۱ کولر گازی گری چقدر صدا تولید می کنه؟ کولر گازی گری در حالت خنک کنندگی صدای کمی تولید می کنه و برای استفاده در شب ها کاملاً مناسب هست.

۲ مصرف برق کولر گازی گری چقدره؟ گری با داشتن برچسب انرژی A++ مصرف برق مناسبی داره ولی همچنان هزینه برق نسبتاً بالا هست.

۳ آیا گری برای مناطق مرطوب مناسب هست؟ بله گری با توجه به طراحی و کیفیت قطعاتش برای مناطق مرطوب هم مناسبه و عملکرد خوبی داره.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحلیل قیمت و کیفیت کولر گازی گری و رقیبانش" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحلیل قیمت و کیفیت کولر گازی گری و رقیبانش"، کلیک کنید.