حریق گسترده بازار آهن تهران تکرار خواهد شد!

حریق گسترده بازار آهن تهران تکرار خواهد شد!

آتش سوزی بازار آهن تهران و مجموعه های مشابه آن حتی در سطح خیابانهای شهری مثل تهران باز رخ خواهد داد همانطور که سالهاست این مهم را نوشته و بارها تکرار کرده ام.  سال ٩٥ حاصل تحقیقات میدانی خود را از سطح شهر تهران و واحدهای صنعتی در یادداشتی در همین سایت خبری نوشتم و تاکید کردم وضعیت دیپوی مواد خطرناک و سمی با پتانسیل اشتعال بالا در سطح شهر غیر قابل کنترل است.به دو تمونه از مقالادت همگانی زیر رجوع بفرمایید !

١- https://www.khabaronline.ir/news/1400048/  زلزله-و- بحران-آتش-سوزی-در-کشور

٢- https://www.khabaronline.ir/amp/591374/%20.

اینکه شرایط حفظ و نگه داری مواد سمی قابل اشتعال در هر خیابان و منطقه ای در تهران و شهرهای کشور بسیار زیاد است، بجای خود، حال تصور یک زلزله مهلک را که هر لحظه برای تهران منتظریم به آن اضافه نماید !  نیازی برای توضیهات اضافی نیست، حقیقتا حداقل مقاله دوم را که حاصل مطالعات میدانی و نشانگر شرایط واقعی شهر است را در لیست بالا بطور کامل مطالعه کنید. شرایط شهر در زلزله و حتی بدون زلزله در برابر انفجار مواد دیپو شده در واحدهای صنعتی حتی برخی مغازه ها بحرانی است ! 

نمی دانم از سال ٩٠ که شروع مطالعات بود و مرتبا گزارشات از شرایط نامطلوب در اختیار مردم و مسئولین قرار می گرفت، چرا تا به امروز مسئولان شهری کاری برای ساماندهی این واحدهای کشنده صورت  نداده اند و بیشتر در آبادانی قبرستان ها و ساخت آرامستانهای جدید مشغولند ! 

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حریق گسترده بازار آهن تهران تکرار خواهد شد!" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حریق گسترده بازار آهن تهران تکرار خواهد شد!"، کلیک کنید.