بهترین روش یادگیری زبان برای کودکان

هرگز برای کوچکترین اشتباه ها کودکان را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آن ها را برای نکاتی که یاد گرفته اند تشویق کنید. اغلب اتفاق میفتد که معلم ها و پدر مادرها بچه های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه های کوچک دعوا و تنبیه می کنند. همین کافی است تا دیگر بچه ها به یادگیری زبان انگلیسی ادامه ندهند. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند. همین گزاره های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می کند.

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی فشار زیادی به کودکان وارد کنید، ممکن است آنها را دچار استرس کنید و همین امر تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد داشت. به علاوه هنگامی که از آن ها آزمون می گیرید به نتیجه اهمیتی ندهید تا برای آن ها لذت بخش باشد. قیمت لباس السا خیلی مناسب است تا به راحتی خریداری کنید.

نکات مهم جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

اگر کودکی دارید که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارد، برای آموزش زبان انگلیسی به کودک خود به مسایل زیر توجه کنید.

  • جهت آموزش انگلیسی برای کودکان ،فرزندتان را تشویق کنید.

هرگز برای کوچکترین اشتباه ها آنها را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آنها را برای نکاتی که یاد گرفته اند تشویق کنید. این اتفاق خیلی مهم است و اغلب هم اتفاق میفتد که معلم ها و پدرمادر ها بچه های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه های کوچک دعوا و تنبیه می کنند. همین کافی است تا دیگر بچه ها به یادگیری زبان انگلیسی ادامه ندهند. تنبیه اثر خوبی روی کودکان ندارد و همچنین تشویق زیادی هم نتیجه عکس می دهد. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند و هر کاری را می توانند به راحتی انجام دهند. همین گزاره های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می کند.

  • برای یادگیری بهتر فرزندانتان سعی کنید آموزش را همراه با بازی و خنده پیش ببرید.

اگر بچه ها متوجه بشوند که این فقط جزء درس های اضافی است، پس ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس ایده خوبی است که با آن همانند فعالیت های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص برخورد کنید. اینگونه آن ها کمتر حس درس و کار عملی خواهند داشت. بازی های برای هر سنی نشاط آور است. کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

  •  زبان انگلیسی را به خانه بیاورید.

کتاب های انگلیسی در خانه بخوانید، کارتون های انگلیسی با فرزندانتان ببینید و آهنگ های انگلیسی گوش کنید. فرزندانتان هر چه بیشتر انگلیسی بشنوند راحت تر آن را یاد می گیرند. اصولا ما زبان مادری مان را هم به همین شکل یاد گرفته ایم. کسی ما را به مدرسه یا کلاس نبرده است ولی ما راحت صحبت می کنیم و به خوبی می توانیم ارتباط برقرار کنید. اگر محیط شامل المان هایی از زبان انگلیسی باشد، فرزندان به راحتی می توانند آن را یاد بگیرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

  •  زبان انگلیسی را به یک تفریح تبدیل کنید.

سعی کنید بازی هایی که با فرزندانتان می کنید، به زبان انگلیسی باشد. هرگونه بازی الفبایی و یا مثلا بازی بینگو برای کوچکتر ها و بازی جدول حروف برای بزرگتر های مناسب است. همچنین می تواند از بازی های آماده ای که در بازار وجود دارد استفاده کنید. انواع معماها و پازل ها وجود دارند که به آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کمک می کنند و می توانند نقش موثری داشته باشند. لباس های کارتونی دخترانه در طرح های مختلف  در بازار موجود است

  • مراحل یادگیری فرزندانتان را به خوبی دنبال کنید.

مطالبی که فرزندانتان در کلاس های آموزشی یاد می گیرند را دنبال کنید و به آنها نشان دهید که چقدر یادگیری آنها و مطالبی که یاد می گیرند برای شما مهم است. اگر ذهنیت شما، ذهنیت پویا باشد قطعا تنها چیزی که مد نظر شما خواهد بود، رشد فرزندتان است. با این ذهنیت قطعا به تلاش کودک اهمیت خواهید داد و برای تان نتیجه کار او مهم نخواهد بود. اگر کاری کنید که کودکان از روند آموزش زبان انگلیسی لذت ببرند، آنها هرگز آن را رها نخواهند کرد؛ چون برای آنها آموزش زبان انگلیسی یک تفریح می شود.

  • به فرزندانتان خیلی فشار نیاورید.

اگر شما باعث شوید تا برای یادگیری زبان انگلیسی فشار زیادی به فرزندانتان وارد شود ممکن است آنها را شدیدا استرسی کنید و همین کار تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد گذاشت. این مورد هم مانند مورد قبلی به نتیجه اشاره دارد. اگر می خواهید آموزش زبان انگلیسی برای کودکان لذت بخش باشد، حتما باید به نتیجه اهمیتی ندهید. هنگامی که کسی را آزمون می کنید و نتیجه را به رخش می کشید، به او فشار و استرس وارد خواهید کرد.

  •  خودتان هم به کلاس برای یادگیری زبان انگلیسی بروید.

اگر زبان انگلیسی خودتان هم نیاز به پیشرفت دارد بهتر است برای اینکه نشان دهید یادگیری زبان انگلیسی چقدر برایتان مهم است، خودتان هم به کلاس بروید. بچه های بزرگتر اغلب فکر می کنند اگر شما کاری را انجام نمی دهید، پس این منصفانه نیست که آنها انجامش بدهند. شما فرصت رهبری کردن را دارید.

  • آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از طریق صحبت کردن با آ نها

اگر زبان انگلیسی شما خوب است پس سعی کنید با فرزندانتان انگلیسی صحبت کنید. حتی جملات کوتاهی مثل “دوستت دارم” و یا کارهایی مثل “بیا اینجا” یا “بشین”، برای شروع فوق العاده هستند. فرزند شما به مرور عادت به صحبت کردن افراد به زبان انگلیسی می کند. محیط انگلیسی زبان می تواند کودکان را بیشتر با این زبان آشنا کند و روند یادگیری آنها را سریعتر کند. لباس موجودات بن تن برای بازی پسرها فوق العاده هیجان انگیز است.

  •  بچه ها خیلی سریع خسته می شوند.

اگر به دختر و یا پسرتان در تکالیف زبان انگلیسی شان کمک می کنید و آنها خسته شده اند، هرگز آنها را مجبور نکنید تا تکالیف را انجام دهند. بگذارید اندکی استراحت کنند و دوباره تکالیف را انجام دهید. تحقیقات نشان داده اند که هر انسانی برای 25 دقیقه فعالیت به 5 دقیقه استراحت نیاز دارد. برای مطالعه بیشتر می تواند تکنیک مدیریت زمان پومودورو را بررسی کنید.

  •  از کلمات برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان استفاده کنید.

برای این کار راه های زیادی وجود دارد. فرزندانتان را تشویق کنید تا برچسب اسم وسیله های مختلف را روی وسیله اش بچسبانند. هر هفته برای فرزندتان از کلمات جدید تری استفاده کنید و یا هر روز از فرزندتان کلمات جدیدی که یاد گرفته است را بپرسید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین روش یادگیری زبان برای کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین روش یادگیری زبان برای کودکان"، کلیک کنید.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.