توسعه همکاری مشترک سنگال و استان بوشهر در دستور کار است – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هانسی، «سنه تنینگ» پنج شنبه شب در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر و بررسی راهکارهای توسعه همکاری اقتصادی مشترک استان بوشهر با سنگال با اشاره به سابقه همکاری جمهوری اسلامی و جمهوری سنگال اظهار داشت: در سال جاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال در داکار تشکیل و توسعه همکاری دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

وی اعزام هییت های اقتصادی و حوزه شیلات به 2 کشور را از مصوبات نشست یاد شده دانست و بیان کرد: سفر به استان بوشهر در راستای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال انجام شد و در این برنامه از ظرفیت های مهم اقتصادی، صید، صیادی و پرورش آبزیان بازدید شد.

معاون وزیر شیلات کشور سنگال با بیان اینکه این استان از توانمندی بالایی در عرصه تولید، تکثیر و پرورش آبزیان و صنایع دریایی برخوردار است گفت: بسترهای لازم و زیرساخت های مهم و قابل توجهی در عرصه صید و صیادی سنتی و بخش پرورش آبزیان در استان بوشهر وجود دارد که مورد توجه دولت سنگال در توسعه همکاری در این بخش ها است.

سنه تنینگ با اشاره به اینکه فرآوری محصولات آبزیان و کنسروسازی از دیگر اولویت های سنگال است گفت: شیلات استان بوشهر در این بخش ها از ظرفیت بالایی برخوردار است که از تجربیات متخصصان و کارشناسان این حوزه استفاده می شود.

وی وجود نیروهای مجرب و توانمند در حوزه دامپزشکی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این حوزه تضمین کننده سلامت جامعه در عرصه تولیدات محصولات شیلات و دام است.

معاون وزیر شیلات کشور سنگال اضافه کرد: توسعه همکاری مشترک سنگال و استان بوشهر در بخش های اقتصادی، حوزه شیلات و فرآوری محصولات و سرمایه گذاری در دستور کار قرار دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توسعه همکاری مشترک سنگال و استان بوشهر در دستور کار است – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توسعه همکاری مشترک سنگال و استان بوشهر در دستور کار است – خبرگزاری هانسی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.